NUFFNANG ADS

Friday, November 30, 2012

Trofi Faizal Tahir RM80,000


Faizal Trofi Faizal Tahir  mengambil keputusan melelong semua trofinya dan wang lelongan itu semuanya disalurkan ke Tabung Kemanusiaan Palestin Media Prima Berhad yang merupakan kerjasama dengan Mercy Malaysia.

“Saya akui agak terkejut apabila Telekom Malaysia (TM) Sdn Bhd membida trofi saya dengan harga RM50,000. Selepas mendapat panggilan telefon daripada pihak TM, saya memang tidak tidur malam.

“Alhamdulillah, usaha saya mendapat sokongan daripada pelbagai pihak dan kini jumlah jualan sudah meningkat kepada RM80,000.

“Tentunya ia melepasi jangkaan saya kerana pada mulanya saya jangka akan memperoleh RM50,000 ke RM60,000 sahaja.

“Walaupun pada hakikatnya saya amat menyayangi kesemua trofi saya, ini adalah salah satu cara saya memberi kesedaran kepada pihak di luar sana untuk sama-sama membantu masyarakat Palestin,” katanya yang ditemui pada mini konsert amal, Untukmu Palestin, malam kelmarin.

Faizal berkata, trofi yang diserahkan kepada pihak TM adalah trofi yang paling berharga buatnya, yang dimenangi pada Anugerah Industri Muzik ke-15 iaitu Album Terbaik 2008, bagi album Aku Muzik Kamu.

“Trofi tersebut paling bermakna kerana ia menjadi penanda aras buat saya dalam industri. Trofi kedua yang diserahkan kepada Maybank dengan harga bidaan sebanyak RM20,00 adalah trofi Artis Lelaki Paling Popular di Anugerah Planet Muzik.

“Ia adalah trofi pertama yang saya terima selepas tiga bulan saya di'gam' akibat insiden membuka baju. Manakala trofi ketiga adalah trofi Persembahan Terbaik di Anugerah Juara Lagu (2003) yang telah dijual kepada Celcom Axiata dengan bidaan sebanyak RM10,000,” ujarnya.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2