NUFFNANG ADS

Saturday, July 14, 2012

Aisha juara pilihan

TOP 3 Bintang RTM 2012. Aisha diapit Hafsyam (kanan) dan Fitri.





NAMANYA sudah terpalit dengan kontroversi kononnya sudah mempunyai album sendiri sebelum menyertai Bintang RTM 2012 (BRTM 2012).

Menafikan perkara itu dengan menegaskan, dia hanya pernah menghasilkan single tetapi gagal diedarkan ke pasaran, Aisha Masnamimie Safie atau Aisha akur itu harga yang harus dibayarnya selepas bergelar ara BRTM 2012.

Apa yang jelas, laluannya untuk mengecapi kejayaan yang diraihnya itu agak sukar kerana dia sebelum ini bukan pilihan Top 5 juri untuk mara ke peringkat akhir BRTM 2012. Bagaimanapun setelah dinilai semula bakat yang ada pada Aisha, pihak juri berpendapat, Aisha layak untuk ke gelanggang final BRTM 2012.

Sudah nasib badan, tuah Aisha bukan sahaja berjaya merangkul gelaran juara, namun anak kelahiran Pahang ini juga berjaya memenangi hati penonton dengan merangkul satu kategori khas BRTM 2012 iaitu Bintang Paling Popular khidmat pesanan ringkas (SMS).

“Saya sangat terkejut ketika diumumkan sebagai juara dan bintang popular BRTM 2012 kerana semua finalis masing-masing mempunyai peminat sendiri. Ini kerana pada mulanya, saya tidak terpilih untuk bertanding ke peringkat akhir. Walaupun sedih, namun saya anggap, rezeki saya hanya setakat separuh akhir sahaja.

“Namun setelah dihubungi penerbit, saya sangat terkejut dan menangis. Saya terharu kerana pihak juri menaruh kepercayaan terhadap bakat yang ada dalam diri ini, sekali gus memberi kepercayaan kepada saya untuk sama-sama berjuang dengan rakan lain di pentas akhir BRTM 2012,” tutur Aisha teruja ketika ditemu bual usai pertandingan tersebut.

Tambahnya, dia mungkin mempunyai kelebihan dari segi vokalnya dan pesaing yang sengit bagi dirinya merupakan Hafsyam atau nama sebenarnnya, Mohd. Noordin Hafsyam iaitu pemenang tempat ketiga BRTM 2012.

Ujar Aisha, Hafsham mempunyai keistimewaan iaitu dari segi kekuatan vokal dan tenaganya juga luar biasa.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2