NUFFNANG ADS

Tuesday, July 17, 2012

Datuk Fazley juara MasterChef Selebriti Malaysia

Fazley bersama isterinya selepas muncul juara MasterChef Selebriti Malaysia.




MENEPATI ramalan ramai, penyanyi dan perunding motivasi terkenal, Datuk Fazley Yaakob muncul sebagai juara program masakan, MasterChef Selebriti Malaysia yang pertama menewaskan 15 lagi selebriti lain.

Bersyukur atas kemenangan tersebut, Fazley menganggap pencapaiannya itu adalah kemenangan buat badan kebajikan yang diwakilinya, Yayasan Jantung Malaysia.

Menurut pelantun lagu Asmara Ini, dia bagaimanapun tidak menyangka bakal memenangi program tersebut memandangkan skop pengetahuannya dalam bidang masakan masih belum cukup mendalam.

“Alhamdulillah, saya anggap kemenangan ini adalah satu kejayaan untuk badan amal yang saya wakili. Malah, jujur saya katakan tujuan utama saya menyertai program ini semata-mata untuk memberi sumbangan kepada mereka.

“Tambahan pula, Yayasan Jantung Malaysia cukup dekat dengan diri saya memandangkan datuk dan nenek saya meninggal disebabkan penyakit jantung. Jadi, saya anggap ia sebagai satu sumbangan buat semua pesakit jantung di negara ini,” katanya yang hampir menarik diri daripada program tersebut ketika diberitahu bakal menjadi peserta.

Fazley berjaya menewaskan Angah Raja Lawak semasa episod akhir MasterChef Selebriti Malaysia yang disiarkan malam Isnin lalu.

Mengakui jarang ke dapur, selebriti berusia 33 tahun ini merasakan kemenangannya itu juga adalah sebagai dedikasi buat golongan suami yang banyak membantu isteri di dapur.

“Sejujurnya, ilmu masakan yang saya ada cukup terhad tetapi dalam program masakan ini saya perlu mengingati apa yang dimasak oleh isteri dan ibu saya di rumah.

“Selalunya, saya akan memerhati bahan apa yang digunakan dan cara mereka memasak. Perkara itulah yang saya cuba praktikkan dalam MasterChef Selebriti ini dan Alhamdulillah, ia menjadi,” katanya yang menerima wang tunai RM57,500 untuk disumbangkan kepada Yayasan Jantung Malaysia.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2