NUFFNANG ADS

Sunday, September 30, 2012

Master Chef bukan kejar glamor

Dari kiri; Chef Adu Amran Hassan, Chef Mohd Johari Edrus dan Chef Zubir Md Zain



HASIL penangan rancangan MasterChef Malaysia yang disiarkan di Astro, semua orang kini ‘gila’ memasak.

Program realiti masakan membabitkan peserta amatur itu berjaya mengubah landskap dunia penyiaran yang selama ini didominasi rancangan berbentuk nyanyian dan hiburan.

Menerusi MasterChef jugalah, kelibat tiga juri berpengalaman, Chef Mohd Johari Edrus, Chef Zubir Md Zain dan Chef Adu Amran Hassan semakin mendapat perhatian masyarakat.

Bergelar chef selebriti, ketiga-tiga mereka bagaimanapun menepis dakwaan kemunculan mereka dalam program itu hanya untuk mengejar populariti.

Kesemuanya senada. Bukan limpahan populariti dimahukan, sebaliknya ilmu yang ada ingin dikongsi bersama dalam usaha melahirkan lebih ramai chef pelapis.

Sebagai chef yang paling lama dalam MasterChef, Chef Johari atau Chef Jo sendiri lebih gemar bersikap 'low profile'.

"Saya terlibat dalam MasterChef pun kerana mahu berkongsi ilmu dengan peserta. Ini bukanlah kali pertama saya muncul dalam program masakan di kaca televisyen. Jika mahu glamor, dari dulu lagi saya boleh dapat, tetapi saya bukanlah individu yang gemarkan publisiti," katanya.

Bagi Chef Adu, walaupun sudah ada peminat yang menegurnya ketika terserempak di luar, dia langsung tidak terfikir soal mahu glamor.

“Dari awal pembabitan dengan MasterChef, saya hanya mahu masyarakat menilai hasil kerja saya. Mungkin masyarakat sudah mengenali saya, tetapi bukan itu matlamat utama," katanya.

Sementara itu, Chef Zubir turut mengharapkan peserta MasterChef tidak menjadikan program itu sebagai loncatan untuk mengejar glamor semata-mata.

“Selepas musim pertama, peserta MasterChef mula dikenali masyarakat. Masuk musim kedua, saya lihat ada peserta yang seolah-olah cuba meraih populariti.

“Bagi saya, niat perlu betul. Jika serius hendak berjaya dalam bidang ini, tunjukkan bakat anda. Itu yang akan pergi jauh,” katanya.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2