NUFFNANG ADS

Saturday, October 6, 2012

Anugerah Blockbuster: Malam gemilang bagi Syamsul Yusof

PENGARAH dan pelakon, Syamsul Yusof menang besar dengan membawa pulang lima trofi termasuk filem arahannya, KL Gangster merangkul kategori Filem Terhebat Anugerah Blockbuster, yang julung-julung kali diadakan, malam tadi.

Selain itu, filem Khurafat arahan Syamsul turut memenangi Anugerah Filem Takut Terhebat, KL Gangster menerusi Filem Aksi Terhebat, Anugerah Tuan Direktor Terhebat serta Anugerah Khas PFM daripada penganjur majlis anugerah ini iaitu Persatuan Penerbit Filem Malaysia (PFM).

Ketika ditanya mengenai kemenangan besarnya itu, Syamsul berkata, "syukur alhamdulillah, terima kasih kepada ibu bapa saya dan peminat-peminat yang mengundi kerana pengiktirafan ini menunjukkan bahawa hasil kerja saya dihargai oleh mereka."

"Anugerah yang saya terima ini bukan hanya untuk saya saja, sebaliknya penonton mengundi keseluruhan produksi KL Gangster dan bukannya atas nama saya saja," katanya ketika ditemui pada majlis yang diadakan di Shah Alam, malam tadi.

Syamsul turut menambah bahawa dia sendiri sebenarnya tidak meletakkan harapan tinggi KL Gangster terbitan syarikat produksi ayahnya sendiri, Datuk Yusof Haslam akan memenangi anugerah utama itu sebaliknya dia merasakan filem terbitan KRU Studios, Hikayat Merong Mahawangsa akan membolot kategori itu.

"Saya sendiri jangkakan filem Hikayat Merong Mahawangsa yang akan menang kerana bagi saya KL Gangster tidaklah terhebat jika dibandingkan dengan filem Hikayat Merong Mahawangsa tetapi mungkin rezeki filem saya terpilih, alhamdulillah.

"Saya akan terus mengarah dengan lebih banyak lagi karya yang dekat dengan penonton seperti KL Gangster dan Khurafat dan mungkin lepas ini saya akan buat filem epik yang berbajet besar. Itu adalah angan-angan serta impian saya selepas ini," katanya.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2