NUFFNANG ADS

Sunday, October 21, 2012

Eirma jawab konflik teater Tun Dr Siti Hasmah


Pelbagai kontroversi termasuk penangguhan, konflik dan pengunduran pengarah serta pelakon, pementasan tribute, Teater Tun Dr Siti Hasmah sedikit sebanyak memberi gambaran mengenai masalah dalaman yang dihadapi pihak produksi.

Walaupun teater ini melibatkan nama tokoh wanita yang disegani ramai, ia dilihat seakan tidak menghormati isteri bekas Perdana Menteri Ke-4 itu.

Malah kerjasama daripada Tun Hasmah sendiri untuk turut serta memberi sokongan padu dalam setiap majlis yang diadakan seperti tidak dihargai oleh barisan pelakon dan produksi.

Terbaru, pengunduran aktres Sofea Jane mengejutkan ramai memandangkan namanya baru saja diumumkan sebagai pengganti Erra Fazira.

Memandang serius mengenai perkara ini, selaku Penerbit Eksekutif, World Islamic Network Television Sdn Bhd, Datin Paduka Umie Aida berharap segala kemelut yang dihadapi oleh teater terbitannya itu segera berakhir.

Akui terkilan dengan masalah demi masalah yang terpaksa dihadapinya, Umie bagaimanapun tetap optimis mementaskan teater itu. 

"Sebenarnya saya juga rasa malu apabila perlu berhadapan dengan Tun Hasmah untuk memberitahu berulang kali mengenai rombakan dan perubahan yang terpaksa dilakukan. Saya memang berat hati nak menjelaskan perkara ini kepadanya kerana bimbang akan menggores perasaan bekas wanita pertama Malaysia itu. 

"Walaupun berat dan terkilan, saya harus memberi penjelasan kepadanya. Tetapi, saya bersyukur kerana Tun sangat memahami situasi yang berlaku dan tidak menyalahkan saya. Malah katanya, ia berlaku di luar bidang kuasa dan tidak disengajakan.

"Saya terharu mendengar jawapan darinya yang sebelum ini banyak berkongsi cerita bersama kami untuk menjayakan teater ini,” katanya yang mengharapkan teater itu dapat dilaksanakan dengan jayanya selepas ini.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2