NUFFNANG ADS

Friday, October 12, 2012

Korie selesa urus perniagaan butik bersama isteri

Korie bahagia di samping isteri tersayang dan anaknya, Yang Rainia Damia, 7.




WALAUPUN membuat keputusan untuk berundur dalam industri seni sejak sedekad yang lalu, nama adik ratu rock Malaysia, Korie, masih belum luput di ingatan peminat.

Malah, sehingga kini, lagu duetnya bersama Ella, Pergilah Sayang, masih tetap menjadi siulan ramai walaupun dirinya sudah lama meninggalkan dunia hiburan.

Pun begitu, Korie atau nama sebenarnya, Azahari Aminuddin, 43, tidak menafikan rasa rindu terhadap nyanyian masih menebal.

Tidak pernah terfikir untuk kembali mewarnai industri, Korie memberitahu, perjalanan seninya sudah berakhir.

"Bohonglah kalau saya kata saya tidak rindu nak kembali menyanyi. Namun, saya tak terfikir untuk menyanyi lagi walaupun mendapat galakan daripada isteri.

"Walaupun dah 10 tahun saya tidak menyanyi, namun saya masih menghasilkan lagu baru, tapi hanya untuk simpanan peribadi sahaja.

"Sehingga kini, saya masih menerima tawaran daripada pelbagai pihak untuk menyanyi termasuk kakak saya sendiri, Ella, namun saya masih belum bersedia," katanya yang mula berundur pada tahun 2002.

Tambah Korie, banyak perkara yang membelenggu fikirannya untuk kembali aktif di pentas sebagai penyanyi.

Antaranya, dia tidak sanggup menghadapi kegagalan sekiranya percaturan untuk membuat kemunculan semula tidak berhasil.

"Saya masih ragu-ragu dengan penerimaan peminat setelah sekian lama menyepikan diri. Saya takut orang dah lupakan saya.

"Bukan senang nak buat comeback, banyak perkara yang perlu kita fikirkan untuk memenuhi selera peminat. Saya takut, sambutan yang diterima tidak seperti yang dibayangkan.

"Tambahan pula, ramai pelapis baru yang lahir untuk memeriahkan industri kita. Sebab itulah saya berfikir panjang untuk kembali," katanya yang bakal menimang cahaya mata kedua pada awal Januari depan.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2