NUFFNANG ADS

Wednesday, October 24, 2012

Hijrah & Pengorbanan: Dua selebriti kongsi cerita


Shila Amzah dan penyampai radio HotFM, Sharifah Aleya, bukan asing lagi di negara ini. Walaupun bidang kerjaya kedua-dua selebriti ini berbeza, namun mereka berkongsi satu persamaan secara kebetulan.

Mula membuat keputusan untuk berhijrah pada awal Ramadan lalu, baik Shila mahupun Leya, mereka mengharapkan yang terbaik di sebalik penghijrahan tersebut.

Sempena sambutan Hari Raya Aidiladha yang bakal disambut umat Islam pada tanggal 26 Oktober ini, bersamaan 10 Zulhijjah 1433, mereka dengan senang hati berkongsi kisah di sebalik penghijrahan dan pengorbanan besar yang pernah dilakukan dalam hidup masing-masing.

Membuat keputusan untuk menceburi bidang nyanyian sejak usia belasan tahun, Shila atau nama sebenarnya, Nur Shahila Amir Amzah, 22, mengakui situasi itu membawa banyak perubahan dalam hidupnya.

Malah, tanpa berselindung, Shila memberitahu, dia terpaksa mengorbankan banyak perkara demi mencapai impian menempa nama di persada seni.

“Demi cita-cita, saya terpaksa mengorbankan keseronokan di zaman kanak-kanak. Dari kecil lagi, ayah sangat tegas dan tidak membenarkan saya bergaul bebas. Di usia 12 tahun, saya mula berjinak-jinak dengan nyanyian, secara tidak langsung, peluang berseronok semakin terhad.

“Namun, tidak pernah terlintas perasaan ralat di hati kerana saya sedar, tindakan ibu bapa saya adalah untuk melihat saya berjaya. Alhamdulillah, pengorbanan saya selama ini berbaloi dan saya berjaya buktikan kepada keluarga,” kata juara Asian Wave ini.

Berbeza pula dengan pendirian Sharifah Aleya Syed Zainal Rashid, 29, atau Leya. Menganggap dirinya sebagai insan yang bernasib baik, Leya memberitahu, dirinya tidak pernah diuji dengan cabaran yang melebihi kemampuannya.

“Alhamdulillah, setakat ini saya bersyukur kerana tidak pernah berdepan dengan ujian yang besar. Cuma tanggungjawab saya menjadi lebih sedikit apabila bergelar ibu.

“Begitu juga dari segi kerjaya, ia berjalan mengikut kemahuan saya. Saya bertuah kerana tidak berdepan dengan dugaan besar, malah penghijrahan ini juga membuktikan saya berpeluang dapat hidayah dari-Nya, walaupun tak semua dapat merasai,” katanya.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2