NUFFNANG ADS

Thursday, January 10, 2013

AJL 27: Uji Rashid kesal


WALAUPUN kehangatan Anugerah Juara Lagu ke-27 (AJL 27) sudah empat hari berlalu namun perasaan yang bergolak dalam hati penyanyi popular era 1970-an, Uji Rashid apabila namanya digugurkan daripada membawakan lagu ciptaan dan dendangan Yuna, Terukir Di Bintang, pada majlis anugerah tersebut nampaknya masih belum reda.

Uji merupakan orang pertama yang mengetahui mengenai penarikan diri Yuna daripada AJL27 kerana Yuna sendiri menghubunginya untuk menggantikan dirinya membawa lagu Terukir Di Bintang pada majlis anugerah lagu tersebut.

Ironinya, Uji juga merupakan orang terakhir yang diberitahu tentang pengguguran namanya daripada menyanyikan lagu tersebut.

"Saya berasa terkilan dan rasa kejam sangat mereka lakukan perkara ini kepada saya. Perkara sebegini tidak pernah berlaku lagi ke atas saya. Bukan kita yang bermasalah. Saya tetap beri komitmen walaupun ketika itu saya tidak sihat.

Jelasnya lagi "Yuna sendiri yang meminta saya menyanyikan lagunya. Malah dia juga ada mengatakan jika saya menolak, dia akan menarik diri menyertai AJL 27.

"Pada 2 Januari lepas saya datang untuk latihan. Sepatutnya pada 4 Januari juga saya perlu datang untuk latihan penuh tetapi pada 3 Januari, pihak TV3 meminta saya datang untuk satu mesyuarat tetapi sebenarnya untuk mengatakan saya telah digugurkan untuk membawakan lagu itu.

"Sedangkan ketika itu, Aizat sudah datang untuk latihan dan pihak media sendiri sudah tahu Aizat menggantikan Yuna untuk menyanyikan lagu tersebut. Saya pula baru diberitahu selepas semua orang sudah tahu. Rasa macam diperkotak-katikkan pula".sambung Uji.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2