NUFFNANG ADS

Tuesday, January 29, 2013

Ziana Zain punya kelas tersendiri


BIARPUN tidak muncul dengan album baru, namun nama Ziana Zain masih menjadi siulan peminat seni tanah air sehingga kini.

Terkenal dengan trademark angkat kening yang menjadi identitinya, pasti lagu-lagu popular dendangannya seperti Anggapan mu, Madah Berhelah, Puncak Kasih dan Korban Cinta, masih segar di ingatan peminat muzik tempatan.

Meniti populariti sejak awal 90-an, album sulungnya, Madah Berhelah, berjaya meletakkannya sebagai antara diva pop di Asia Tenggara. Kehebatan Ziana juga terserlah sejak dia menyandang gelaran Voice of Asia yang diadakan di Kazakhstan pada 1995.

Kejayaan tersebut sekali gus mengukir namanya dalam, Malaysian Book of Records, sebagai artis wanita pertama memenangi pertandingan di peringkat antarabangsa itu.

Mencecah usia 40-an, penyanyi kelahiran Melaka ini, masih mempunyai peminatnya tersendiri. Walaupun karier seninya tidak serancak dulu, namun minatnya dalam bidang nyanyian masih menebal.

“Walaupun saya sibuk dengan aktiviti harian, namun ia tidak bererti saya tidak lagi menyanyi. Bidang nyanyian adalah impian saya sejak kecil dan saya tidak akan meninggalkannya begitu saja.

“Saya bersyukur dengan izin ALLAH saya berjaya mencapai impian untuk bergelar penyanyi sehingga ke hari ini,” kata Ziana yang kini sibuk dengan perniagaan dan kelas vokal.

Jelas Ziana, buat masa ini dia masih belum mempunyai perancangan untuk tampil dengan album baru. Namun tumpuannya kini kepada bidang pengacaraan dan dia tidak menolak sekiranya menerima tawan lakonan.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2