NUFFNANG ADS

Wednesday, January 16, 2013

Permohonan suami A Aida diketahui Jumaat


Mahkamah Tinggi Syariah Kuala Lumpur, semalam menetapkan 18 Januari ini untuk keputusan bagi permohonan suami pelakon dan pengarah A. Aida, Deputi Superintendan Suffian Sulaiman yang memohon mendapatkan perintah interim injuksi bagi menghalang isterinya membuat kenyataan kepada media berhubung masalah rumah tangga mereka.

Tarikh itu ditetapkan Hakim Mohd. Amran Mat Zain selepas Aida atau nama sebenarnya, Zaidah Awang, 43, menerusi peguam syarie, Zulkifli Che Yong, gagal mengemukakan hujahan lisan dan bertulis sebagai responden ketika perjumpaan di dalam kamarnya.

Pada prosiding semalam, mahkamah hanya mendengar hujahan daripada pihak Suffian menerusi peguam syarie, Ismail Mohamad.

Ismail memaklumkan media, mahkamah mengarahkan pihak responden memberikan hujahan bertulis itu selewat-lewatnya pada 17 Januari ini (esok) sebelum membuat keputusan sehari kemudian (18 Januari).

Pada 2 November tahun lalu, Aida yang juga penerbit drama bersiri, Halimah Jongang memfailkan permohonan membubarkan perkahwinan secara fasakh terhadap Suffian di Pejabat Pendaftar Mahkamah Syariah Wilayah Persekutuan.

Sebelum ini dia memfailkan permohonan bercerai secara baik mengikut Seksyen 47 Akta Undang-Udang Keluarga Islam (Wilayah-Wilayah Persekutuan) 1984, tetapi menarik semula permohonan itu selepas proses perbincangan membubarkan perkahwinan secara aman tidak berjaya.

Aida dan Suffian bernikah pada 20 April 2007 dan dikurniakan seorang anak lelaki berusia empat tahun, Muhammad Rahul.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2