NUFFNANG ADS

Wednesday, March 9, 2011

Alasan Aznil kembali ke AF



LIMA tahun lalu, sewaktu pengacara nombor satu negara ini mengambil keputusan untuk menarik diri daripada mengacarakan program realiti popular, Akademi Fantasia (AF), ramai yang berat hati untuk menerimanya.

Mahu atau tidak, harus diakui, perjalanan AF yang mula diperkenalkan pada tahun 2003 itu sebenarnya banyak dihidupkan dengan keletah dan aksi spontan Aznil Nawawi sebagai pengacaranya.

Sebagai seorang yang cukup berpengalaman dalam bidang pengacaraan, sememangnya Aznil bijak menangani situasi di atas pentas sehingga mampu menyuntik emosi yang pelbagai kepada penonton.

Canda, tangis, ketawa dan duka merupakan rencah lengkap dalam AF setiap minggu sehingga ia menjadi satu tontonan wajib dan mencetus fenomena yang sangat luar biasa.

Lalu, apabila Aznil mengundurkan diri daripada AF selepas kali terakhir mengacarakan AF5 pada 2007, impak yang terhasil selepas itu tidak lagi menjadi sehebat seperti mana sewaktu Aznil mengemudinya.

Bukan mahu merendah-rendahkan kredibiliti Datuk AC Mizal, Sarimah Ibrahim dan Jimmy Shanley yang telah meneruskan legasi seni Aznil sebagai pengacara AF selepas itu.

Tetapi, sebahagian besar peminat dan pengikut setia AF nampaknya masih belum mampu memadamkan ingatan dan nostalgia mereka kepada Aznil.

"Saya sedar pasti akan mempertikaikan keputusan yang telah saya lakukan sebelum ini apabila tidak mahu lagi melibatkan diri dengan AF selepas tahun 2007.

"Malah, saya sudah bersedia untuk menerima sebarang kemungkinan kalau ada yang mengatakan saya ini tidak ubah seperti menjilat ludah sendiri.

"Namun, saya mempunyai justifikasi sendiri mengapa saya tidak teragak-agak untuk menerima tawaran Astro untuk kembali sebagai pengacara AF9," ujarnya dalam nada tenang ketika ditemui pada sidang akhbar yang berlangsung di Hotel Doubletree by Hilton, Kuala Lumpur, petang Isnin lalu.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2