NUFFNANG ADS

Sunday, March 13, 2011

Ujian getir buat Raja Azmi



TIDAK dinafikan bahawa sejak dari awal proses pembikinan filem ... Dalam Botol terbitan JAS Sdn. Bhd. pelbagai halangan yang terpaksa dilalui oleh penerbitnya iaitu Raja Azmi Raja Sulaiman.

Bermula dengan tajuk asalnya yang terpaksa diubah atas arahan Lembaga Penapisan Filem (LPF) beberapa babak yang dikatakan boleh mencetuskan kontroversi sehingga masalah kewangan yang dihadapi.

Malah, di sebalik pelbagai kisah kontroversi yang melanda, Raja Azmi turut mengambil risiko dengan memperkenalkan dua orang pendatang baru iaitu Arja Lee dan Wan Raja untuk memegang watak utama.

Namun begitu, Raja Azmi kini boleh menarik nafas lega kerana akhirnya filem yang diarahkan oleh Khir Rahman itu akan menemui penonton di seluruh negara pada 24 Mac ini.

Menurut Azharudin Ramli yang juga dikenali sebagai Arja Lee, dia mengakui menerima tawaran untuk memegang watak Ruby kerana sangat tertarik dengan jalan ceritanya yang diangkat daripada sebuah kisah benar.

"Saya akui memang agak sukar dan mencabar untuk membawakan watak sebagai Ruby dalam filem ini. Bayangkan ketika itu saya merupakan seorang pelakon baru yang langsung tidak mempunyai asas dalam bidang lakonan.

"Namun saya menganggap itu semua adalah sebagai satu cabaran dalam hidup saya semata-mata menggapai impian untuk bergelar seorang pelakon suatu hari nanti," ujarnya.

Tambah Arja, selain membuat kajian dengan membaca tentang lelaki bersifat homoseksual untuk mendalami watak Ruby, dia juga turut bergaul dengan golongan lelaki gay.

"Sebenarnya dengan cara sebegitu juga banyak membantu saya untuk menghayati watak berkenaan. Malah, dengan kerjaya sebagai penari sebelum ini, ada di kalangan rakan lelaki saya yang terdiri daripada golongan tersebut," jelasnya.

Sementara itu, Arja menjelaskan bahawa dia tidak kisah sekiranya dilemparkan tuduhan oleh segelintir pihak yang mengatakan dirinya seorang lelaki gay kesan daripada filem tersebut.

Sebagai pelakon baru, Arja turut mengharapkan sokongan daripada peminat dan menjelaskan dia sudah bersedia untuk menerima sebarang komen dan kritikan daripada penonton menerusi filem sulungnya itu.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2