NUFFNANG ADS

Saturday, October 22, 2011

Ada pihak boikot AIM18 ??

BARISAN penganjur serta sebahagian karyawan muzik yang akan memastikan kemuncak AIM18 di Stadium Putra, Bukit Jalil pada 12 November berlangsung penuh prestij.



Sejak pengumuman jumlah kategori yang dipertandingkan sehinggalah kepada pemberitahuan senarai pencalonan, episod sidang media AIM18 tidak pernah tenang sebaliknya berakhir dengan emosi tegang. Ada sahaja isu yang tidak dapat dileraikan.

Menjelang malam kemuncak AIM18 yang dijadualkan pada 12 November nanti, bahang kepanasan AIM18 belum bersisa. Belum selesai kaedah penjurian dan pencalonan yang dipertikaikan sesetengah karyawan, isu boikot-memboikot kini mengisi dewan sidang akhbar.

Biarpun tiada sepanduk atau demonstrasi, ombak gerakan memboikot AIM18 dikatakan berlaku secara senyap melibatkan individu dan pihak yang tidak puas hati terhadap penganjuran AIM tahun ini. Resolusi boikot termasuk tidak mahu memberikan sokongan kepada sebarang aktiviti promosi atau terlibat pada malam kemuncak nanti.

"Saya ada terdengar tentang boikot ini. Siapa yang boikot itu, rasanya kami tahu, tetapi tidak perlulah ia diperbesarkan. Memang susah untuk memuaskan hati semua pihak lagipun tahun ini banyak perubahan besar yang dilakukan. AIM18 juga kali pertama dikendalikan oleh Persatuan Industri Rakaman Malaysia (RIM).

"Sekarang, kami tidak boleh hentikan soal orang tidak puas hati, mungkin selepas penganjuran AIM nanti baru boleh kita perbaiki semula kelemahan tahun ini. Bagaimanapun, saya harap isu boikot ini sekadar satu khabar angin," jelas Pengerusi Bersama, Jawatankuasa Penganjur AIM18, Andrian Lim yang ditemui pada majlis pengumuman barisan penyampai dan persembahan artis AIM18 di ibu negara.

Menambah kenyataan daripada Adrian, Rosmin Hashim yang juga Pengerusi Bersama Jawatankuasa Penganjur AIM18 menjelaskan, tiada sebab kenapa orang dalam industri harus memboikot majlis berkenaan kerana jelas penganjurannya sendiri bermotif untuk meraikan dan memberi pengiktirafan kepada karyawan muzik tempatan.

"Saya faham hasil penjurian AIM18 tidak memuaskan hati semua pihak, tapi ia dilakukan oleh juri profesional yang dilantik.

"Selepas malam kemuncak nanti, mungkin pada pertengahan November, kami akan adakan satu sesi bedah siasat antara jawatankuasa penganjur, karyawan dan media. Di situ nanti, saya harap semua aspek penganjuran AIM18 akan dibincangkan. Saya alu-alukan pandangan semua pihak untuk memperbaiki segala kekurangan AIM18," kata Rosmin.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2