NUFFNANG ADS

Monday, October 3, 2011

Pelakon Jasmine tidak setuju tawaran suami

Jasmine yang memegang watak 'Suria' dalam drama bersiri.



Pelakon wanita utama yang membintangi drama bersiri Mr. Mama, Jasmine Mohamad Ashraff tidak bersetuju dengan tawaran penyelesaian berhubung tuntutan hadanah (hak penjagaan anak) yang dikemukakan oleh suaminya, Muhammad Darren Jibran.

Perkara itu dimaklumkan oleh peguam syarie, Azmi Mohd. Rais yang mewakili Muhammad Darren selaku plaintif dalam tuntutan hak penjagaan anak lelaki pasangan tersebut, Muhammad Daniel Jibran yang berusia setahun tujuh bulan.

Menurut peguam itu, Jasmine, 31, juga tidak bersetuju terhadap permohonan Muhammad Dareen, 30, yang menuntut agar terma hak lawatan kanak-kanak tersebut dipinda kepada tanpa kehadiran dramatis berkenaan.

''Kedua-dua pihak melalui permohonan inter-parte (antara pihak) pada prosiding 7 April lalu bersetuju terhadap terma hak lawatan kepada Muhammad Darren dalam seminggu sekali dan dimestikan dengan kehadiran Jasmine.

''Oleh demikian, anak guam saya memohon agar terma hak lawatan itu dipinda dengan 'tanpa kehadiran Jasmine','' ujar Azmi di Mahkamah Tinggi Syariah di sini hari ini.

Peguam syarie, Abdul Halim Bahari yang mewakili Jasmine selaku defendan kemudian memberitahu, kegagalan penyelesaian itu tidak boleh dipersalahkan kepada anak guamnya kerana terdapat beberapa cadangan yang diusulkan oleh defendan tidak dipersetujui oleh Muhammad Darren.

Hakim Syarie, Mohd. Amran Mat Zain kemudian menjelaskan, mahkamah tidak boleh menetapkan sebarang keputusan berhubung pindaan itu kerana persetujuan sebelum ini dibuat secara inter-parte.

Beliau menjelaskan memandangkan ia dibuat menerusi inter-parte, setiap pihak mestilah bersetuju secara bersama jika hendak meminda terma hak lawatan itu.

Mahkamah kemudian menetapkan 7 November ini untuk perbicaraan berhubung tuntutan hadanah tersebut.

Jasmine yang memegang watak 'Suria' dalam drama bersiri itu hadir ke prosiding hari ini dengan beberapa ahli keluarga terdekatnya.

Muhammad Darren yang bekerja sebagai jurutera turut hadir ke mahkamah hari ini. Beliau memfailkan tuntutan hadanah itu terhadap Jasmine pada 17 Februari lalu.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2