NUFFNANG ADS

Sunday, October 16, 2011

Bob Lokman bukan beri ceramah ?

Bob Lokman.





KLANG - "Buat apa Bob Lokman jumpa Jabatan Agama Islam Selangor (Jais), sedangkan dia tidak pernah memberi ceramah," demikian tegas Pesuruhjaya Pas Selangor, Dr Abdul Rani Osman.

Menurutnya, Bob Lokman atau nama sebenarnya, Muhammad Hakim Lokman, 47, hanya menceritakan tentang pengalaman yang pernah dilaluinya kepada umum untuk dijadikan pengajaran.

"Dia hanya mahu menceritakan bahawa apa yang pernah dilakukannya dahulu dan dia sudah berubah dengan kembali ke jalan yang sepatutnya.

"Bagi saya tidak timbul isu Bob Lokman kena bekerjasama dengan Jais dengan tampil memberi keterangan," katanya kepada wartawan ketika ditemui pada majlis makan malam bersama Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat di Dewan Hokkien, di sini.

Abdul Rani berkata, Jais seharusnya memberi nasihat dan kaunseling kepada pelakon dan penulis lirik berkenaan sebelum ini (ketika dalam dunia artis), bukannya selepas berubah.

"Tidak perlu tertumpu pada Bob Lokman semata-mata, banyak lagi tugas yang harus dipikul, tambahan lagi sekarang banyak masalah sosial yang melibatkan masyarakat Islam seperti buang anak, minum arak dan sebagainya yang perlu diberi perhatian," katanya.

Sebelum ini, Jais mengesahkan membuat tangkapan terhadap selebriti, Bob Lokman kerana mengadakan ceramah tanpa tauliah di Masjid Sungai Lui, Hulu Langat.

Tangkapan itu dibuat berdasarkan maklumat awam mengikut Seksyen 119 Enakmen Pentadbiran Islam (Negeri Selangor) 2003.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2