NUFFNANG ADS

Sunday, October 2, 2011

Bilal Duda bertemu Noraniza Janda Dipelaminan

KETULUSAN hati Jeffri berjaya membuka hati Noraniza untuk memberanikan dirinya kembali ke gerbang rumah tangga.



Meskipun keputusan untuk menamatkan kehidupan sebagai ibu tunggal kepada dua anak bukan sesuatu yang mudah, namun jauh di sudut hatinya masih membuka ruang untuk golongan lelaki sekali gus kembali bergelar isteri.

Tanggal 29 September lepas, bertempat di Sanggar Utama, Padang A, Plaza Angsana, Johor Bahru menjadi bukti apabila jiwa wanitanya berjaya ‘dicuri’ seorang usahawan dan juga bilal, Jeffri Hudi, 52.

Warga Singapura itu yang merupakan duda beranak empat sah bergelar suami kepada Noraniza Idris, hanya dengan sekali lafaz. Upacara bersejarah itu turut disaksikan anak kedua-dua pasangan, keluarga terdekat dan orang ramai termasuk peminat yang hadir pada majlis yang diadakan secara terbuka itu.

Pasangan tersebut yang mula berkenalan tahun lalu dinikahkan oleh Naib Kadi Johor Bahru, Abu Bakar Watak pada pukul 2.45 petang dengan mas kahwin berupa senaskhah al-Quran.

Pihak lelaki memberi lima dulang hantaran berupa sirih junjung, alat solek, telekung, sejadah dan cincin dibalas tujuh dulang daripada pihak Noraniza iaitu sirih junjung, senaskhah tafsir al-Quran, songkok serta kain pelekat, minyak wangi, sejadah, tasbih dan cincin.

Kedua-dua mempelai anggun mengenakan busana berwarna putih mutiara sedondon rekaan Eilla Faizshah dari Butik Busana Cinta@Ratu Cinta.

Majlis akad nikah tersebut diadakan besar-besaran sempena Festival Kahwin-Kahwin Masyhur 1Malaysia Negeri Johor 2011 dan Noraniza dan suami pula disandingkan dua hari kemudian di lokasi sama.

Noraniza adalah penganjurnya bersama Jabatan Pelancongan Negeri Johor, Gerakan Belia 4B, Tourism Malaysia, Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Negeri Johor, Jabatan Belia dan Sukan Negeri Johor, UDA Mall, Jabatan Kemajuan Orang Asli, Juwein e’zain Bridal Gallery, Pasific Arena Pte. Ltd. dan Adabi.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2