NUFFNANG ADS

Monday, October 24, 2011

Rozita Che Wan bersama Ally Iskandar pengacara Anugerah Skrin

ALLY ISKANDAR dan Rozita Che Wan kali pertama digandingkan sebagai rakan pengacara. Mereka yakin mampu melakukannya dengan baik.



Rozita Che Wan diumumkan sebagai pengacara majlis anugerah berprestij, Anugerah Skrin bersama dengan Ally Iskandar yang akan diadakan di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) pada 4 November depan.

Ramai tertanya-tanya, mampukah wanita berusia 38 tahun itu menggalas tanggungjawab sebagai pengacara sebuah majlis besar sedangkan sebelum ini dia langsung tidak pernah mencuba bakat dalam bidang pengacaraan.

Rozita yang ditemui pada majlis sidang akhbar Anugerah Skrin dengan tema Golden Glamor di Hotel Double Tree, Kuala Lumpur, baru-baru ini menjelaskan dia pada mulanya berat hati untuk menerima tawaran yang diberikan pihak TV3 kepadanya.

Alasan yang diberikan adalah dia bimbang tidak mampu memikul tanggungjawab berat serta bimbang dikritik oleh orang ramai andai dia gagal meneraju majlis anugerah itu dengan baik.

“Ini memang kali pertama saya akan menjadi pengacara. Ketika tawaran itu datang saya tidak terus terima sebaliknya saya mengambil masa selama dua minggu untuk membuat keputusan.

“Keputusan dicapai selepas saya diyakinkan oleh Ally yang dia akan membantu saya di atas pentas kerana dia lebih banyak pengalaman sebagai pengacara, lagipun akan ada sesi latihan sebelum majlis sebenar,” tutur Rozita.

Akuinya, dia cukup bimbang akan dihentam oleh orang ramai, jika prestasinya nanti tidak seperti yang diharapkan.

“Bagi saya kalau pihak TV3 beri kepercayaan kepada saya, kenapa saya tidak percaya pada diri sendiri yang saya boleh lakukannya.

“Dulu masa mula-mula nak jadi pelakon, saya juga menghadapi situasi yang sama kerana tidak pernah berlakon sebelum ini. Selepas kali pertama berlakon, keyakinan dan keseronokan itu datang, saya harap bidang pengacaraan juga akan berlaku hal yang sama,” kata ibu kepada dua orang anak ini lagi.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2