NUFFNANG ADS

Tuesday, October 18, 2011

Produk Khadijah's Kitchen di pasaran Singapura

KHADIJAH IBRAHIM



Penyanyi veteran, Datuk Khadijah Ibrahim, minatnya terhadap masakan dan melancong telah memberinya insipirasi untuk menjalankan perniagaan yang berasaskan makanan namun mudah untuk dibawa.

Bermula dengan membuka restoran yang diberi nama Khadijah's Kitchen di Petaling Jaya, Selangor, Khadijah atau lebih mesra disapa Khaty, telah meluaskan perniagaannya dengan menghasilkan satu produk perencah masakan Melayu.

Ujar pelantun lagu Ku Pendam Sebuah Duka ini, jika kebiasaannya perencah sebegini diproses dalam bentuk pes, namun bagi produk terbaharu Khaty, ia dibuat di dalam bentuk serbuk yang mana setakat ini mempunyai empat perencah iaitu rendang tok, paceri nenas atau terung, laksa johor dan sambal ikan bilis.

“Biasanya apabila kita membeli perencah makanan segera ini, mereka akan hadir di dalam bentuk pes, tapi, produk Khadijah's Kitchen ini, kami hasilkan ia di dalam bentuk serbuk supaya ia senang dan ringan untuk dibawa ke mana sahaja.

“Serbuk ini juga boleh disimpan lama iaitu selama dua tahun. Harganya tidaklah terlalu mahal kerana sekotak hanya dijual dengan harga RM6. Selain itu, kami juga ada menghasilkan pek khas yang mempunyai kesemua resipi tersebut yang dijual dengan harga RM35 satu set,” ujar Khaty yang turut memberitahu set khas itu mempunyai kotak yang boleh disimpan sebagai kenangan dan ia terhad kerana 1,000 set sahaja dikeluarkan.

Tambahnya, setakat ini produk tersebut hanya dijual di Restoran Khadijah's Kitchen dan belum lagi dilancarkan di Kuala Lumpur. Iai juga akan dilancarkan di Singapura kelak di dalam sebuah ekspo yang akan diadakan di sana pada November ini.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2