NUFFNANG ADS

Tuesday, January 7, 2014

Kalau ingin melamar, ikut syarie - Heliza

Penyanyi jelita, Heliza Helmi, tiba-tiba bekas peserta program realiti, Akademi Fantasia musim keempat itu dikatakan telah dilamar oleh pencipta lagu dan penyanyi terkenal, Hafiz Hamidun.

Cerita sensasi tersebut timbul berdasarkan kenyataan Hafiz dalam sebuah akhbar semalam tentang desas-desus lamarannya untuk berkahwin dengan seorang penyanyi yang kini merupakan penceramah bebas.

Biarpun tidak menyatakan nama wanita yang dilamarnya itu, namun ramai yang menyangka bahawa individu yang dimaksudkan itu ialah Heliza, berdasarkan maklumat yang dinyatakannya dalam akhbar berkenaan.

Ketika dihubungi media semalam, ternyata Heliza sangat terkejut apabila namanya telah dikaitkan memandangkan dia sendiri tidak mengetahui cerita mengenai lamaran yang dibuat.

" Saya tidak mengetahui apa-apa mengenai perkara ini dan percaya saya bukanlah individu yang dimaksudkan itu. Jadi, agak sukar untuk saya memberikan sebarang komen. Dalam hal ini, saya rasa tindakan yang paling wajar adalah dengan bertanya kepada Hafiz sendiri memandangkan dia yang membuat kenyataan kepada akhbar berkenaan.

Sehingga kini saya masih belum ada menerima sebarang lamaran perkahwinan, termasuk daripada Hafiz. Itu yang membuatkan saya terkejut apabila nama saya tiba-tiba-tiba dikaitkan pula.

" Saya melihat perkara ini sebagai satu isu yang besar memandangkan saya masih mempunyai ibu dan bapa. Bagi saya, kalau benar hendak melamar seorang wanita itu perlulah ikut syarie (hukum Islam), tegasnya.

Heliza akui mempunyai hubungan dengan Hafiz tetapi tidak lebih daripada sekadar sahabat. Lagipun, kami berdua sentiasa terlibat dengan program atau acara berbentuk keagamaan bersama-sama.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2