NUFFNANG ADS

Monday, April 4, 2011

‘10 sen pun tak mahu’

Jimmy bersama isteri sewaktu tinggal sebumbung.



SHAH ALAM: Pengacara Jimmy Shanley, berkata isterinya, Nursuhaila Eliani Suhaimy pernah melahirkan hasrat untuk bercerai pada pertemuan terakhir mereka di luar rumah keluarga mentuanya di Sungai Buloh, dekat sini, November tahun lalu.

Bagaimanapun, katanya, dia tidak mengikut kemahuan isterinya dan sejak itu mereka terputus hubungan sehinggalah Nursuhaila hadir di Mahkamah Rendah Syariah di sini, semalam. “Selepas itu terus tiada hubungan. Panggilan telefon tidak berjawab. Mesej tidak berbalas. Jumpa pun tak mahu.

“(Nursuhaila) pergi umrah pun tidak meminta izin saya atau memohon maaf. Saya kata pada dia solat itu wajib, mentaati suami itu wajib. Pergi umrah itu sunat.

“Kalau dahulukan perkara sunat. Susahlah,” katanya selepas Mahkamah Rendah Syariah di sini menangguhkan sebutan semula kes perintah kembali taat dan nusyuz terhadap isterinya pada 25 Mei depan. Jimmy, 31, atau nama sebenarnya Jimmy Norjahan Salleh memfailkan perintah kembali taat diikuti permohonan nusyuz terhadap Nursuhaila, 25, di mahkamah sama, masing-masing pada 3 dan 27 Januari lalu.

Pengacara Akademi Fantasia ke-8 itu dan isterinya tinggal berasingan sejak 21 Oktober 2010 atau hanya 20 hari selepas mereka bernikah di rumah keluarga perempuan di Sunway Rahman Putera, Sungai Buloh.

Nursuhaila yang juga anak jutawan produk kecantikan Natasya, Datin Muniroh Kassim, kini dilaporkan hamil enam bulan dan tinggal di rumah keluarganya.

Jimmy berkata, dia sanggup mengenepikan ego dan perasaan malu dengan memfailkan permohonan itu dalam usaha menyelamatkan rumah tangganya.

Pengendali program Itu Dia di Astro Ria berkata, dia tidak mahu mengakhiri mahligai perkahwinan mereka dengan perpisahan kerana ia hanya akan memperjudikan masa depan anak yang bakal dilahirkan.

“Saya tidak mahu 10 sen pun daripada dia. Kalau boleh saya mahu kami bersama-sama menjaga anak itu. Tetapi kalau dia sudah tidak berminat, saya hendak buat macam mana,” katanya. Jimmy yang pernah mengacarakan Trek Selebriti berkata, sebagai suami, dia memahami perasaan wanita mengandung yang ada kala emosional dan sedia memaafkan kesalahan pasangannya.

“Bagaimanapun, sebagai manusia biasa, walau sekaya, secantik, sebijak mana pun isteri, suami masih di tempat pertama. Jika dia ingkar perintah suami, dia mengingkari perintah Allah,” katanya.

Menurutnya, peristiwa itu boleh dianggap sebagai dugaan hidup yang merapatkan dirinya dengan Allah dan pada masa sama boleh dijadikan pengajaran kepada pasangan yang baru mendirikan rumah tangga. “Kita percaya kepada qada dan qadar tapi kalau tuan punya badan tidak mahu berubah, saya hendak buat macam mana,” katanya.

Sementara itu, Nursuhaila dilihat bergegas keluar dengan ditemani pengawal peribadi sebaik prosiding selesai. Pada prosiding semalam, Jimmy diwakili peguam syarie Mohd Noor Aizan Md Idrus manakala Nursuhaila diwakili peguam syarie, Saadiah Din.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2