NUFFNANG ADS

Wednesday, April 13, 2011

Isteri Raisuddin mengaku 'bercinta bak kekasih'

Raisuddin Hamzah melihat Siti Fatimah Suberi berbual dengan Norazmi Mohd. Arif ketika hadir ke Mahkamah Tinggi Syariah Shah Alam, semalam.




SHAH ALAM: - ''Kami bercinta seperti pasangan kekasih dan sudah mengenali selama enam bulan sejak kali pertama bertemu ketika dia (Raisuddin) datang ke kedai ayah.''

Pengakuan itu dibuat isteri kedua penyanyi Raisuddin Hamzah, Siti Fatimah Suberi dalam perbicaraan kes pembubaran perkahwinan mereka yang difailkan oleh bapa wanita tersebut, empat tahun lalu.

Prosiding didengar di hadapan Hakim Syarie, Zainor Rashid Hassin di Mahkamah Tinggi Syariah di sini, hari ini.

Siti Fatimah, 23, dan Raisuddin, 54, diwakili oleh peguam syarie, Norazmi Mohd. Arif manakala bapa Siti Fatimah, Suberi Abdullah, 51, diwakili oleh peguam syarie, Roshdan Sujak Rafie.

Ketika pemeriksaan utama Norazmi, Siti Fatimah berkata, dia dan Raisuddin merahsiakan hubungan mereka daripada pengetahuan bapanya kerana telah menjangka hubungan itu tidak akan direstui Suberi atas sebab-sebab peribadi.

Siti Fatimah turut mengaku dalam tempoh perkenalan itu dia berniat serta merancang untuk berkahwin di Songkhla, Thailand.

Katanya, pernikahan berlangsung pada 2 Januari 2007 tanpa paksaan mana-mana pihak di luar pengetahuan keluarganya.

Menurutnya, dia tidak bersetuju permohonan bapanya kerana yakin bahawa pernikahan tersebut sah di sisi hukum syarak.

Katanya, dia mempunyai surat-surat pengesahan perkahwinan daripada Konsulat Malaysia di Songkhla dan Pejabat Agama Islam Gombak Timur.

Wanita itu bukan sahaja menafikan cadangan untuk menjodohkan dia dan anak lelaki Raisuddin seperti didakwa Suberi sebelum ini malah mendakwa dia tidak mengenalinya.

Namun, Siti Fatimah mengaku dia mengenali anak seorang doktor tetapi tidak pernah merancang untuk berkahwin kerana menganggap lelaki itu sahabatnya.

Mahkamah menangguhkan kes tersebut pada 25 Mei ini kerana dokumen pernikahan yang dikemukakan oleh kedua-dua belah pihak tidak seragam.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2