NUFFNANG ADS

Sunday, April 10, 2011

Siti Nordiana muncul dengan lagu terbaru



HAMPIR dua tahun penyanyi manis bernama Siti Nordiana ini tidak keluar dengan sebarang produk solo. Terakhir, naskhah Benang Emas, sebuah album duet bersama arwah Achik dikeluarkan pada 2007.

Bagi menunjukkan kehadirannya dalam bidang nyanyian, Siti Nordiana yang mesra dipanggil Nana kini tampil dengan album terbarunya, Semakin Jelas.

“Kemunculan album baru saya adalah untuk memberitahu peminat tentang perkembangan suara saya selepas sekian lama tidak muncul dengan album baru,” katanya yang muncul dengan imej berani.

Lapan lagu dihadiahkan iaitu dua buah lagu baru serta enam buah lagu yang belum pernah dikeluarkan.

Dia mencuba memberi penjelasan melalui lagu pertama, Tak Tahan, genre pop alternatif menjadi taruhannya. Tampil lain dengan lagu ini, ia tidak canggung didengar dan diadunkan dengan baik oleh suara Nana yang sudah ada ciri khas dan dikenali umum.

“Saya berharap agar pembaharuan yang dilakukan dapat menarik minat golongan generasi baru agar dapat menerima dan membantu menyokong karier saya,” ujarnya dalam temu ramah terbaru dengan Sensasi Bintang.

Lagu baru di trak kedua, Semakin Jelas nukilan Azlan Abu Hassan dan lirik oleh Ireani Yaacob juga merupakan sebuah material enak didengar dan suara Nana bertambah baik melalui lagu ini. Genre balada memang sudah sebati dengan Nana tetapi melalui lagu ini, suara penyanyi ini kedengaran lebih mahal. Sesuai dengan tajuk yang diberikan, ini adalah sebuah penjelasan kepada peningkatan kualiti vokal Nana. Syabas.

Enam buah lagu ialah Pujuklah Jiwa, Zapin Berzapin, Cintaku Suci Teguh Di Hati dan sebuah lagu duet bersama Syura, Joget Pilihan Jiwa.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2