NUFFNANG ADS

Wednesday, April 20, 2011

Konsert Double Trouble terakhir

PENGARAH Pelancongan Negeri Melaka, Abdul Kadir Mohd. Idris (dua dari kanan) menyampaikan buku pelancongan Melaka kepada Amy Search sambil diperhatikan oleh penganjur konsert Abalimalimo, Alim Alimon (tengah) pada sidang akhbar konsert Legenda Double Trouble.




Tahun ini mereka akan bergabung pentas sekali lagi dalam konsert yang diberi nama Lagenda Double Trouble pada 27 Mei depan di Stadium Hang Jebat, Melaka.

Menurut vokalis band Search, Amy, yang ditemui pada sesi sidang media yang diadakan baru-baru ini, Konsert Lagenda Double Trouble yang dianjurkan AB Alim Alimon (M) Sdn. Bhd. dengan kerjasama Kerajaan Negeri Melaka itu merupakan konsert terakhir yang menggabungkan Search dan Wings.

“Kalau ikutkan lima buah konsert tahun lalu sudah cukup, tetapi kali ini apabila konsert ini mendapat kerjasama daripada Kerajaan Negeri Melaka rasa sayang pula jika tidak buat.

“Apa yang boleh saya katakan, Konsert Lagenda Double Trouble ini merupakan konsert terakhir dalam siri jenama Double Trouble. Jadi, buat peminat kalau ingin saksikan gabungan Search dan Wings buat kali terakhir jangan lepaskan peluang untuk ke Melaka,” katanya.

Tambahnya, Search dan Wings bersetuju untuk melakukan Konsert Lagenda Double Trouble kerana mereka diberi kebebasan untuk memberi yang terbaik buat peminat yang akan menghadiri konsert itu.

“Bajetnya agak besar, jadi kami boleh minta semua yang terbaik bukan sahaja daripada segi sistem bunyi tetapi segalanya. Apa yang boleh saya janjikan jika dulu ada peminat yang kecewa dengan masalah sistem bunyi di Sunway Lagoon, masalah itu tidak akan berulang di Melaka,” ujarnya.

Bagi memastikan semua perkara berjalan dengan lancar, kata Amy, dia bersama anggota Search yang lain akan terlibat 100 peratus dari awal perancangan konsert sehinggalah ke peringkat akhir.

“Kami sendiri yang pilih sistem bunyi dan peralatan. Kami pastikan apa yang kami pilih itu sama dengan apa yang akan digunakan pada hari konsert. Saya tidak mahu masalah yang sama berulang, kalau boleh saya mahu konsert terakhir Double Trouble akan meninggalkan kenangan yang terbaik buat peminat Search dan Wings,” tuturnya lagi.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2