NUFFNANG ADS

Thursday, April 7, 2011

Cerai bukan punca Nadia kembali

SEPANJANG menjadi ibu tunggal, Nadia menyara hidup dengan mengurus motel miliknya yang terletak di Sipitang, Sabah.



SELEPAS mengambil keputusan berhenti menyanyi sebaik sahaja mendirikan rumah tangga sekitar tahun 1999, penyanyi bersuara serak basah, Nadia Ali kini tekad untuk muncul semula dalam industri seni suara selepas 13 tahun menyepikan diri.

Pelantun lagu Salam Untuk Kekasih itu ketika aktif menyanyi sempat melahirkan tiga buah album sebelum diminta oleh bekas suaminya untuk menumpukan sepenuh perhatian kepada keluarga.

“Album pertama saya keluar pada tahun 1996 dan dalam masa dua tahun aktif menyanyi, saya sempat melahirkan tiga album sebelum terus berhenti selepas berkahwin.

“Sejak saya berhenti, saya memang tidak berhubung dengan mana-mana media sehingga sekarang,” ujarnya yang sudah hampir setahun bercerai dengan suaminya selepas berkahwin hampir 11 tahun.

Menolak penceraian adalah punca dia menyanyi semula, sebaliknya Nadia memberitahu, kehadirannya kini bertitik tolak daripada semangat padu para peminat ketika dia dijemput mengadakan sebuah persembahan di Sabah pada tahun lalu.

Menurut ibu kepada dua cahaya mata itu, apabila dia diminta untuk melantunkan lagu hitnya, hatinya cukup tersentuh kerana tidak menyangka dirinya masih diingati meskipun sudah berbelas tahun tidak mengadakan muncul di khalayak sebagai seorang penyanyi.

“Bila saya menyanyi, saya dapati peminat saya masih ramai. Dari situlah semangat saya datang dan mereka minta saya untuk muncul semula dengan menghasilkan album baru.

“Jujurnya, keputusan untuk muncul semula adalah kerana peminat yang tidak jemu menyokong saya,” luah penyanyi kelahiran Tawau, Sabah itu.

Sepanjang bergelar ibu tunggal, Nadia atau nama sebenarnya Zarina Mohd. Ali memberitahu, dia menguruskan motel miliknya yang terletak di Sipitang iaitu di kawasan pedalaman yang berhampiran dengan sempadan antara Brunei dan Sarawak.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2