NUFFNANG ADS

Tuesday, December 13, 2011

Chef Riz jatuh cinta pertama kali bertentang mata dengan Ana



Majlis resepsi Juri Master Chef Malaysia, Chef Mohd Nadzri Redzuawan Ismail, 30, atau Chef Riz dengan pasangannya yang juga pelakon drama, Diyana Mastura Jaafar atau Ana Dahlia, 28, berlangsung secara sederhana dengan dihadiri lebih 500 tetamu.

Chef Riz ketika ditemui, melahirkan rasa bahagia dan gembira kerana semua yang dirancang berjalan lancar walaupun kehadirannya ke majlis persandingan di Dewan Banquet Menara Kamalbina Taman Tasik, Taiping, Perak, yang sepatutnya bermula jam 8 malam, lewat 1 jam 30 minit.

“Saya memohon maaf kerana kelewatan yang berlaku tidak disengajakan atas sebab-sebab yang tidak dapat dielakkan.

“Bagaimanapun, saya rasa gembira menanti majlis resepsi malam tadi (malam kelmarin). Alhamdulillah, dengan sekali lafaz kami berdua diijab kabulkan di rumah pengantin perempuan di Taiping, pagi kelmarin.

“Harapan saya untuk perkahwinan ini agar dapat membahagiakan Ana dan membina keluarga harmoni bersamanya, katanya yang juga anak kepada chef selebriti terkenal, Chef Wan.

Mengenai persiapan perkahwinan pula, isterinya, Ana bersyukur kerana persediaan yang dibuat berjalan lancar, walaupun baru sahaja selesai penggambaran drama bersiri Metro Skuad empat hari lalu.

“Saya sendiri tidak sempat melihat set pelamin dan memberi sepenuh kepercayaan kepada Fendi dari butik Sharani untuk menjalankan tugas mereka.
"Kami sempat menjenguk ke dalam dewan, namun mendapati persiapan masih belum dilakukan. Keadaan itu amat mencemaskan,” kata Ana.

Namun, dia terpegun melihat pentas yang dihias cukup indah ketika mula berjalan memasuki dewan untuk majlis persandingan itu.

Selain pelamin, pasangan itu juga mengenakan rekaan Fendi pada majlis pernikahan.

Bercerita mengenai pasangannya, Riz berkata, dia dan Ana berkenalan apabila dikenalkan oleh adiknya, Serena, yang juga pelakon popular.

Katanya, dia jatuh cinta buat pertama kali ketika bertentang mata dengan Ana yang pernah berlakon bersama Serena.

Namun, kata Riz, dia terpaksa memendam perasaannya buat seketika dan mencari peluang yang lebih baik.

“Saya akui Ana merupakan seorang wanita yang ayu dan tegas selain mempunyai jiwa keibuan.

"Selepas diperkenalkan adik buat pertama kali kami berdua agak malu-malu kerana tidak tahu apa yang hendak dibualkan.

"Bagaimanapun kami agak serasi pada temu janji kedua apabila saya membawakan Ana hidangan ayam yang sebenarnya tidak disukainya," cerita Riz.

Disebabkan rasa malu, katanya, mereka berdua membuka pelbagai topik termasuk mengenai makanan dan buku resipi untuk dibualkan.
“Saya tidak tunggu lama melamarnya kerana merasakan Ana gadis impian ditunggu selama ini," cerita Riz.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2