NUFFNANG ADS

Monday, December 19, 2011

Mak Mah tidak menggalakkan anaknya mengikut jejaknya

Mak Mah sedang beraksi membawa watak dalam lakonannya.


Bersyukur dengan kesihatan baik sehingga hari ini, Mak Mah, masih gagah beraksi di kaca TV dan di layar perak.

Malah jauh di sudut hatinya tidak pernah terlintas untuk bersara. Selagi khidmatnya diperlukan selagi itulah Mak Mah akan terus berlakon.
Pun begitu, menurut Mak Mah, dia sebenarnya tidak pernah menggalakkan anaknya mengikut jejaknya dalam dunia seni. Kata Mak Mah, dunia seni bukanlah seindah yang disangka, terlalu banyak dugaan yang harus ditempuhi.

“Kalau tak kuat, jangan cuba untuk dekat-dekat kerana banyak yang buruk akan menanti kita. Jika kita silap memilih jalan yang betul, kita akan gagal untuk menjadi manusia di dunia dan juga akhirat. Sebagai manusia, jangan terlalu kejar keduniaan kerana yang hakiki adalah akhirat kelak.

“Walaupun saya tidak galakkan, tapi ada juga anak saya yang ikut jejak (Adlin Aman Ramlie). Sebelum itu, Adlin terlebih dahulu meminta restu dari saya. Saya tidak melarang asalkan pandai bawa diri dan tahu asal-usul kita.

"Setakat ini, hanya Adlin seorang sahaja yang terlibat, yang lain ada kerjaya masing-masing,” katanya yang baru selesai menjalani penggambaran telemovie Parit Jawa, Tanah Kubur dan drama bersiri, Terowong.

Menurut Mak Mah, dia bagaimanapun bangga melihat pencapaian Adlin dalam industri seni. Kata Mak Mah, Adlin berjaya meletakkan dirinya di satu tahap yang baik dan punya kewibawaan tersendiri. Sebagai ibu dia sentiasa mendoakan terbaik buat Adlin.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2