NUFFNANG ADS

Thursday, December 8, 2011

Saiful Apek dipanggil lagi ke Mahkamah

PELAWAK berpengalaman ini nyata mempunyai persepsi tersendiri tentang kontroversi yang sering melanda dirinya.



Saiful Apek dituduh mengikut Seksyen 15(1) (a) Akta Dadah Berbahaya 1952 yang membawa hukuman denda maksimum RM5,000 atau penjara tidak lebih dua tahun dan diletakkan di bawah pengawasan polis sekiranya disabit kesalahan. Sebutan semula kes Saiful Apek ditetapkan pihak mahkamah pada 23 Disember ini.

Turut didakwa atas tuduhan yang sama, tiga rakannya, Shah Zainatul Ehsan Al-Muazam Shah Yahya, 28, Shaiful Baharom, 24, dan seorang wanita Noremy Mohamad, 28.

Saiful Apek bagaimanapun mengaku tidak bersalah atas pertuduhan itu dan tekad memperjuangkan haknya selagi belum sahih.

"Kes ini masih dalam perbicaraan dan saya masih tidak bersalah selagi belum dibuktikan bersalah atas tuduhan yang telah dibacakan," katanya ringkas ketika ditemui di majlis tayangan filem Bujang Terlajak Belum Terlanjur sempena Malam Promosi Filem 2011 di Dewan Sri Budiman, Universiti Teknologi Mara (UiTM), Shah Alam, Selangor, Selasa lalu.

Tambah Apek, isu dia diheret ke mahkamah adalah perkara lapuk yang cuba dijelmakan semula.

"Saya ingatkan perkara ini sudah habis sehingga dipanggil semula masuk mahkamah awal bulan lepas. Saya sendiri tak tahu atas dasar apa perkara ini dibangkitkan semula dan digambarkan seolah-olah ini isu baharu walhal benda itu sudah lama.

"Saya tidak kisah berapa lama pun masa yang diambil, selagi muka saya tidak diharamkan keluar televisyen maka selagi itu saya belum dibuktikan bersalah," ujarnya tertawa kecil.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2