NUFFNANG ADS

Tuesday, December 13, 2011

Luahan kekecewaan hati Jeffrydin


Datuk Jeffrydin, 64, meluahkan kekecewaannya apabila artis lama sering diberi bayaran tidak setimpal setiap kali dijemput penganjur mengadakan persembahan.

Menurut Jeffrydin atau nama sebenarnya Jefrydeen Imbrom Soekaman, wujud perbezaan ketara bayaran yang diterima antara artis lama dan baru, sedangkan kedua-duanya mempunyai peminat dan kekuatan sendiri.

Baginya, situasi itu jauh berbeza dengan zamannya dahulu apabila artis lama menerima bayaran tinggi berbanding artis baru kerana pengalaman dimiliki mereka.

“Saya agak kesal melihat artis-artis baru diberi layanan kelas pertama dan terima bayaran jauh lebih tinggi untuk setiap persembahan mereka berbanding dengan bayaran sepatutnya diterima artis lama seperti saya.

“Jika lihat pada era 60-an dulu, setiap artis baru akan menerima bayaran paling rendah berbanding dengan artis lama memandangkan mereka tiada pengalaman dan masih baru dalam bidang hiburan yang disertai terutamanya nyanyian.

“Tapi apa yang berlaku sekarang adalah sebaliknya apabila artis baru diberikan layanan istimewa di usung ke sana sini, disanjung begitu gah dan menerima bayaran hingga cecah RM7,000 setiap undangan pentas,” katanya ketika ditemui sewaktu mengadakan persembahan di Alor Gajah, Melaka.

Jeffrydin berkata, apabila perkara itu diusulkan kepada penganjur, mereka takut untuk mengambil artis lama kerana bimbang populariti seperti artis-artis 60-an tidak mampu meraih keuntungan sekiranya dibayar dengan satu jumlah tinggi.

Selain itu, katanya, tindakan artis baru bergerak menerusi pegawai perhubungan awam (PR) atau pengurus juga menyebabkan penganjur terpaksa membayar lebih," katanya yang popular dengan lagu Siti Aida, Kenanganku dan Seruling Anak gembala.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2