NUFFNANG ADS

Thursday, December 29, 2011

Cristina Suzanne bintang utama drama ' Bicara Hati '



Cristina Suzanne Stockstill, gadis berusia 26 tahun ini tidak gentar untuk mengharungi pahit maung dalam industri seni dan percaya dia juga bakal mendapat kepercayaan penerbit serta pengarah.

Malah semangat dan kata-katanya itu terbukti apabila gadis berdarah kacukan Melayu-Jerman ini ‘dilamar’ pengarah popular, Osman Ali sebagai bintang utama drama terbaru, Bicara Hati yang akan disiarkan bermula 3 Januari ini, jam 9 malam, di Astro Prima.

Mengakui dirinya masih mentah dalam dunia lakonan, Cristina atau mesra disapa Cris berkata, dia mendapat tunjuk ajar serta bantuan daripada pengarah serta pelakon yang terbabit produksi itu seperti Shanaaz Ahmad, Marsha Milan Londoh, Abby Nadzri, Balkish dan Lash Mokhtar.

“Menerusi Bicara Hati, saya membawa watak sebagai Zahlia, seorang gadis yang lemah lembut selain suka melakukan kerja kebajikan. Dia tidak mudah marah, sebaliknya suka memendam perasaan.

“Memang pada awalnya agak mencabar juga untuk membawa watak yang banyak bermain emosi ini. Mujur saya mendapat dorongan daripada Abang Man (Osman Ali). Malah dia banyak membantu dari segi penghayatan watak.

“Ini pertama kali saya membawakan watak utama, sudah tentu cabarannya cukup kuat. Saya berharap penonton juga dapat menerima penampilan saya menerusi drama ini,” kata Cris yang tampil bertudung sepanjang membawakan watak Zahlia.

Menyentuh tentang penglibatan awalnya dalam bidang seni, Cris berkata, dia pernah bergelar pramugari selama tujuh tahun sebelum mengambil keputusan untuk berhenti kerana mahu mencari arah tuju dalam kehidupannya.

“Sebelum in saya pernah berkhidmat sebagai pramugari bersama Penerbangan Malaysia (MAS) dan Qatar Airways. Namun, tujuh tahun menjadi pramugari saya mula terfikir tentang arah tujuan hidup saya.

“Kebetulan ibu mencadangkan saya memasuki Pilih Kasih musim kedua. Tidak sangka jodoh saya lebih kuat dalam industri seni,” katanya ramah.

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2