NUFFNANG ADS

Monday, December 26, 2011

Heboh adegan ranjang 'Ombak Rindu'



Setelah terpalit dengan isu pembayaran oleh penulis novel, Fauziah Ashari, pengucapan Alhamdulillah oleh Maya Karin dan kini, pengarahnya, Osman Ali dikecam oleh sesetengah pihak berkaitan kenyataannya mengenai apa yang disebut sebagai adegan ranjang di dalam filem yang disiarkan sebuah akhbar baru-baru ini.

Osman yang dihubungi, kesal apabila kenyataannya itu dimanipulasikan sehingga dia mendapat pelbagai respons berkaitan kenyataannya itu.
"Saya rasa sangat sedih, kecewa bila kenyataan saya dimanipulasikan. Lain yang saya jawab, lain makna yang ditafsirkan. Wartawan terbabit tanya adakah penting adegan ranjang?

"Tapi saya tak maksud adegan ranjang itu penting, cuma saya ikut apa yang ada dalam skrip. Tetap kalau ikutkan babak itu bukan hubungan ranjang tetapi ia adalah hubungan intim antara suami isteri.

"Lagipun Maya tidak beraksi ghairah yang boleh dikategorikan hubungan ranjang kerana jika dalam urutan cerita, mereka adalah suami isteri," jelasnya.

Osman berkata, lebih membuatkan dia kecewa apabila ada sesetengah pihak tidak menonton filem berkenaan, namun membuat penilaian mengenai adegan berkenaan hanya melalui beberapa keping gambar yang tersebar.

"Ada yang marah-marah saya hanya kerana mereka melihat gambar Maya dan Aaron di atas katil dan mendengar cakap-cakap orang mengenai filem itu. Padahal mereka tidak menonton pun filem Ombak Rindu.

"Sebagai penggiat seni, adegan ranjang itu sebenarnya tidak penting. Malah adegan yang diwujudkan dalam filem atau drama arahan saya adalah mengikut skrip atau pun kesesuaian jalan cerita.

"Bukan kerana saya gemarkan adegan-adegan sebegitu untuk melariskan filem atau drama arahan saya," katanya kesal.

Pengarah yang membawa pulang trofi Pengarah Terbaik Filem pada Anugerah Skrin baru-baru ini, turut merasakan imejnya sebagai pengkarya tercalar, setelah artikel itu disiarkan.

Tidak cukup dikecam orang dalam industri, Osman juga turut dimarahi beberapa peminat yang merasakan dia seorang pengarah yang tidak bermoral.
"Tidak cukup saya dihentam melalui akhbar, ada juga beberapa blog hiburan yang turut 'memerli' saya disebabkan kenyataan itu.

1 comment:

AimiiiLove said...

well,I do admit in this Movie,there's no overly sex scene.They just playing a role as husband and wife,well almost every newly-weds does things like this,right?hurmm :P

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2