NUFFNANG ADS

Wednesday, August 8, 2012

Mawi muncul dengan album Asma Ul Husna

Mawi, Ekin Rahmat




PADA suatu ketika dulu namanya pernah menjadi fenomena dengan gelaran TsuMawi yang diberi banyak pihak lantaran populariti yang dicipta dalam sebuah program rancangan realiti nyanyian popular.

Kini, Juara Akademi Fantasia musim ketiga, Mawi  kembali menghangatkan industri seni tempatan dengan penghasilan album terbarunya berjudul Asma Ul Husna.

Album terbitan syarikat Arteffects Sdn. Bhd dan syarikat Mawi sendiri, MW Entertainment Sdn. Bhd menyaksikan penglibatannya sebagai penerbit bersama selain bekerjasama dengan penyanyi nasyid terkenal, Hafiz Hamidun.

Menurut Mawi, “kali ini, saya memberikan sepenuh perhatian terhadap proses rakaman yang bermula daripada peringkat penciptaan melodi sementara Hafiz banyak membantu dari segi proses menyiapkan album serta sentuhan lagu darinya banyak mencorak keseluruhan album ini."

“Saya turut berasa puas dapat mendendangkan Asma Ul-Husna kerana Hafiz memberikan kebebasan kepada saya bagaimana untuk mencorak sendiri vokal saya bagi memenuhi kehendak dan kesesuaian sesebuah lagu itu,” katanya yang ditemui pada majlis pelancaran album itu di sini, baru-baru ini.

Album yang kini sudah berada di pasaran itu memuatkan sebanyak 10 buah lagu yang kesemuanya mempunyai 11 nama ALLAH yang dipecahkan menjadi sembilan melodi yang berlainan melengkapkan 99 nama ALLAH.

Istimewanya dalam album ini, lagu terakhir yang dimuatkan, mengandungi versi penuh Asma Ul-Husna dan Hafiz selaku composer telah mencipta satu melodi baru dan segar yang lain daripada biasa peminat pernah dengar sebelum ini.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2