NUFFNANG ADS

Tuesday, August 14, 2012

Serina bahagia di samping keluarga tercinta

Serina bersama keluarganya

AIDILFITRI tahun ini menjadi momen yang paling indah buat satu-satunya anak perempuan, chef selebriti terkenal, Datuk Redzuawan Ismail atau lebih dikenali sebagai Chef Wan ini.

Bergelar isteri kepada Salahudin Ghafar, Serina turut melahirkan rasa teruja menyambut raya bersama sepasang cahaya matanya, Tristan Tareef, 2, dan Isabella Saffiya, 8 bulan.

"Alhamdulillah, kami dikurniakan sepasang cahaya mata. Tahun ini raya mungkin bertambah meriah dengan kehadiran Isabella.

"Tetapi, kami tetap mementingkan kesederhanaan. Kami lebih pentingkan benda yang utama sahaja.

"Mungkin baju raya pun hanya beli untuk anak-anak sahaja. Saya dan suami akan pakai baju yang sedia ada," katanya yang memilih tema kuning pada tahun ini.

Sebagai ibu, semestinya keutamaan diberikan kepada anak-anak terlebih dahulu.

Ada kalanya, dia terlepas untuk memikirkan persiapan sendiri dan suami kerana ingin memastikan kesempurnaan pada anak-anak.

"Saya sering ingatkan pada diri sendiri, hari raya bukan saja untuk meraikan umat Islam yang berjaya melawan hawa nafsu ketika berpuasa.

"Malah, ia harus mengingatkan kita untuk membuat amal kebajikan dan bersedekah. Selain itu, kita harus ingat pada mereka yang serba kekurangan," katanya.

Menurut Serina, hari lebaran yang disambut tidak sah jika tiada menu wajib keluarganya.

"Kami akan menyediakan makanan wajib setiap tahun seperti soto ayam, mee rebus, rendang daging dan kuah kacang.

"Saya akan masak bersama ibu saudara dan nenek. Kalau papa ada, papa pun akan masak juga.

"Suami saya lebih suka masakan nenek, rendang daging dan tat nenas yang saya buat," katanya.

Serina juga bersyukur kerana perniagaan kuih rayanya, Serina-Simply Delicious, mendapat sambutan yang sangat baik.

"Tahun ini merupakan tahun ketiga saya menjual kuih raya dan biskut.

"Ramai di kalangan peminat yang menempah biskut dari saya melalui laman Facebook, Twitter dan Instalgram.

"Saya sangat menghargai sokongan daripada peminat dan tidak mustahil untuk saya meneruskan lagi perniagaan ini pada masa yang akan datang," katanya yang masih aktif menerima tawaran lakonan.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2