NUFFNANG ADS

Tuesday, August 21, 2012

Raja Azmi bawa anak balik beraya di kampung


BAHAGIA. Raja Azmi bersama anak-anaknya, dari kiri: Puteri Suraya, Megat Deli dan Puteri Suaida menyambut raya di Taiping, Perak.




AIDILFITRI tahun ini merupakan kali pertama, Raja Azmi Raja Sulaiman menyambutnya tanpa suami tercinta, Jalani Sidek selepas melayari bahtera perkahwinan selama 28 tahun. Mereka telah bercerai lebih sebulan lalu.

Disebabkan penceraian itu atas kehendak mereka sendiri, dia reda dan meneruskan kehidupan dengan membawa tiga anaknya dan seorang cucunya pulang ke kampung asalnya di Taiping, Perak menyambut hari raya pada tahun ini.

Puteri Suraya, 27, Puteri Suaida, 23, dan Megat Deli, 18, serta cucunya, Muhammad Akid Muhammad Shadan, 1, akan mengikutnya pulang ke Taiping selepas lebih 20 tahun dia tidak menjejakkan kaki ke kampung halamannya itu.

Bukan disebabkan lupa daratan atau ada alasan lain, tetapi kerana kedua-dua orang tuanya sudah berhijrah ke Kuala Lumpur dan kebiasaannya rumahnya di Ukay Perdana menjadi tempat berhimpun enam adik-beradiknya termasuklah ibunya sendiri.

“Megat Deli terutamanya tidak pernah kenal rumah tempat saya membesar, sekolah tempat saya belajar dan sebagainya.

“Lagipun saya sudah tiada suami, inilah masa kami balik kampung bersama keluarga belah saya pula,” ujarnya ketika ditemui di Kompleks Kraf, Jalan Conlay, Kuala Lumpur, seminggu sebelum Aidilfitri menjelma.

Penerbit filem ...Dalam Botol itu juga memberitahu, sebelum ini ketika masih bersama Jalani, mereka sekeluarga akan pulang ke kampung bekas suaminya itu di Banting, Selangor.

“Dulu kami bukan macam suami isteri lain yang selalu nak berebut balik kampung, saya tidak kisah tiap-tiap tahun balik Banting. Disebabkan itulah lama saya sudah tidak balik Taiping,” ujarnya.

Mengenai pertama kali beraya tanpa suami, wanita itu mengaku dia berasa sedih kerana tidak dapat mencium tangan suami seperti kebiasaan pada pagi Aidilfitri.

Bagaimanapun, dia perlu reda kerana penceraian itu adalah kehendak mereka sendiri.

Baginya, penceraian itu adalah rancangan sendiri, dan Tuhan telah menerima rancangan tersebut disebabkan itu dia akan menghadapi segala dugaan dalam mengharungi hidup berseorangan dengan cekal.



No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2