NUFFNANG ADS

Monday, August 27, 2012

Shaarnaz watak panas baran?

Shaarnaz bersama pelakon Di Bawah Langit Mu



BIARPUN kelibatnya sering dilihat di kaca televisyen, namun hakikatnya, tidak ramai yang mengenali aktor bernama Sharnaaz Ahmad ini.

Hanya selepas kisah cintanya dengan penyanyi, Shila Amzah menjadi bualan hangat, barulah kehadiran anak jati Pulau Pinang ini diberi perhatian.

Tidak mahu sekadar bersandar pada kisah cintanya sahaja, Sharnaaz membuktikan, dia masih mempunyai bakat besar yang perlu tonjolkan kepada umum.

Buktinya, pelakon berusia 26 tahun ini semakin mendapat perhatian setelah membintangi drama bersiri Bukan Bidadari, di Slot Lestary, TV3 yang bersiaran setiap Selasa pada jam 9 malam.

Malah dek keberkesanannya melakonkan watak seorang lelaki panas baran, kasar dan kaki pukul, dia diberikan kepercayaan untuk menggalas peranan utama sebagai Osman menerusi cerekarama Di Bawah Langitmu yang disiarkan pada raya keempat, baru-baru ini.

Bergandingan dengan aktres cantik, Nora Danish sebagai suami isteri menerusi drama itu, Shaarnaz berkata, dia bersyukur kerana kariernya kini mula berkembang dengan baik.

"Alhamdulillah, mungkin tahun ini permulaan bagi saya meyakinkan pihak penerbit, pengarah, stesen televisyen dan penonton kemampuan saya sebagai pelakon.

"Jika sebelum ini watak yang didukung lebih santai dan mudah tetapi berbeza pula dengan kedua-dua drama terbaru saya ini," katanya.

Berkongsi mengenai wataknya itu, Sharnaaz berkata, dia yakin, penonton akan melihat sisi lakonan yang berbeza dalam kedua-dua drama lakonannya itu, meskipun membawakan karakter yang hampir sama.

"Ini kali pertama saya melakonkan watak menjadi seorang yang sangat pemarah dan ditakuti isteri. Bukan mudah sebenarnya, saya perlu memastikan watak hidup dan tidak kaku, lagi pun saya bukanlah orang yang begitu.

"Rasanya ramai yang terkejut dan tidak sangka saya membawakan watak tersebut, saya cuba lakukan yang terbaik supaya karakter saya nampak berbeza," katanya yang terkenal dengan sifat gila-gila dan mesra.

Ditanya adakah dia selesa membawakan watak sebegitu, ujarnya dia tidak kisah kerana ia sekadar di dalam lakonan.

"Sebagai pelakon saya perlu menerima apa sahaja watak yang diberikan, bahkan watak panas baran dan kaki pukul ini sebenarnya berjaya mencabar kemampuan saya.

"Bergandingan dengan Nora Danish juga sangat seronok kerana dia pelakon yang bagus dan senang bekerjasama. Bahkan, dia tidak kisah walaupun saya terpukul dia betul-betul untuk beberapa adegan,” katanya.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2