NUFFNANG ADS

Tuesday, January 10, 2012

Idea penjenamaan Boboi

Afdlin dalam MLM



Mengimbau mengenai idea penjenamaan Boboi, Afdlin dan Harun pernah terlintas untuk menamakan kumpulan mereka, Afrun untuk singkatan Afdlin dan Harun.

Setelah difikirkan, nama itu tidak sesuai untuk mereka sehinggalah Dr Azizan memberi cadangan untuk nama Boboi.

“Cadangan tersebut sangat menarik dan menepati cita rasa kanak-kanak dengan perkembangan isu-isu semasa. Untuk memvariasikan watak Boboi agar dapat ditonton oleh semua lapisan umur, kami bukan hanya menceritakan Boboi Yut dan Boboi Wa, malah watak mama, papa dan Gegirl turut dihasilkan.

“Bukan kami tidak percaya kepada kekuatan watak Boboi, tetapi jika dikembangkan dengan pelbagai watak yang berkesan, pasti Boboi mencipta fenomena tersendiri.

“Kumpulan sasar kami bukan sahaja tertumpu kepada kanak-kanak, tetapi semua lapisan umur. Di MLM, watak yang diperkenalkan tidak terlalu berkembang kerana menghadapi masalah kekangan masa. Jadi, kami bersepakat untuk mengembangkan watak kepada peminat setia Boboi,” katanya yang bakal muncul dalam konsert lawak, Lawak Ke Der, di Istana Budaya, bersama barisan pelawak lain.

Umum sedia maklum, takhta Maharaja Lawak Mega (MLM) dijuarai Osbon orang lama, Os dan Abon. Sementara Boboi terpaksa akur dengan tempat kedua.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2