NUFFNANG ADS

Tuesday, March 20, 2012

Amani tak 'pilih bulu'


Bukan sahaja dapat menjiwai watak dengan penuh mendalam, malah pelakon filem Muallaf, Sharifah Amani, juga tidak pernah ‘memilih bulu’.

Tidak kira apa jua watak yang diberikan, komitmen Amani, ternyata harus dipuji. Terbaru, watak yang dipegangnya menerusi cerekarama di TV3 berjudul Pelarian, amat berkesan.

Drama arahan Azma Aizal Yusoof ini menyingkap sisi golongan gelandangan melalui kisah tiga beradik yang hidup di jalanan dalam usaha mencari ibu mereka di Kuala Lumpur.

Menurut Amani yang mesra disapa Nani, tidak pernah terlintas di fikirannya untuk memilih watak. Malah, setiap watak yang diberikan dianggap sebagai pengalaman berbeza yang harus ditimba.

“Menerusi drama Pelarian, watak tersebut ialah Miza bukan Sharifah Amani. Jadi, saya perlu jadi Miza dan menyelami kehidupan sebagai gelandangan.

“Walaupun harus berpakaian comot dan hidup di jalanan, saya sanggup lakukan. Lagipun, pelakon tidak boleh jadi selebriti dan hanya berlakon dengan sentiasa bersolek tebal.

“Pelakon dan nak cuba berlakon, dua perkara berbeza. Ramai yang salah anggap perkara ini dan tidak sanggup untuk bawa watak buruk. Selagi saya digelar pelakon, selagi itulah saya akan terus bawa watak yang diarahkan,” katanya.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2