NUFFNANG ADS

Wednesday, March 28, 2012

Cinta Liyana Jasmay dan Shah Iskandar



Nama Liyana Jasmay, barangkali tidak perlu diperkenalkan lagi. Bakat gadis berusia 24 tahun ini mula diperkatakan setelah dia membintangi filem Castello di samping Rosyam Nor, enam tahun lalu.

Bagi aktor Shah Iskandar Mahfuz, atau mesra disapa Shah, biarpun mula berkecimpung dalam industri Malaysia sejak 2007, hanya sejak akhir-akhir ini penggiat filem dan peminat membuka mata akan kehadirannya di sini.

Berasal dari Singapura, ia tidak sedikit pun memberi batasan buat Shah berdampingan dengan pelakon-pelakon terkenal di Malaysia seperti Liyana.

Menerusi 3 Janji yang mula disiarkan 20 Mac lalu, setiap Selasa, jam 9 malam di TV3, Shah membawakan watak utama di samping Liyana dan Shahrizal Jaszle.

"Alhamdulillah, senang bekerjasama dengan Liyana. Dia sememangnya pelakon serba boleh. Menerusi 3 Janji, saya membawa watak sebagai Yassin yang jatuh cinta kepada Dalia lakonan Liyana.

Permulaan hubungan saya dan Dalia agak rumit kerana dia tidak menyukai saya.

"Namun akhirnya, saya berjaya memenuhi kriteria lelaki idamannya, iaitu dapat mengotakan tiga janji yang pernah diucapkan bekas teman lelakinya dahulu," katanya.

Bagi Liyana pula, pengalaman pertama kali bekerjasama dengan Shah dan Shahrizal tidak mendatangkan sebarang masalah buatnya.

Malah, Liyana berkata, kedua-dua aktor berkenaan memberi komitmen dan lakonan yang memberangsangkan.

"Cerita 3 Janji pada mulanya sebuah naskhah berat, namun Heykal Hanafiah sebagai pengarah mengubah jalan cerita untuk disesuaikan sasaran penonton.

"Watak Dalia agak berat kerana dia mempunyai karakter yang kadangkala sedikit psiko kerana kesedihan dialami.

"Bekerjasama dan 'bercinta' dengan dua jejaka pada saya tidak sukar kerana mereka memberikan komitmen 100 peratus dengan karakter mereka dan secara tidak langsung memudahkan saya untuk menjayakan watak Dalia," katanya.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2