NUFFNANG ADS

Thursday, February 10, 2011

Aizat : Rossa Pilih Penyanyi Muda Malaysia

Rossa


HAMPIR dua tahun bergelar ibu tunggal, status itu tidak pernah menggugat saham Sri Rossa Roslaina Handayani, 32, atau Rossa. Malah, dia terus popular dan kini berada dalam kelompok teratas artis 'ngetop' (popular) Indonesia.

Tidak dinafikan bekas isteri kepada pemuzik terkenal, Yoyo dari kumpulan Padi dan juga ibu kepada kepada Rizky Langit Ramadhan, 4, ini punya aura tersendiri.

Popular dengan lagu Ayat-Ayat Cinta, Pudar dan Terlanjur Cinta duet bersama Pasha Ungu ini juga semakin kerap 'terbang' ke Malaysia bagi memenuhi undangan konsert dan persembahan eksklusif. Bagi Rossa, Malaysia bagaikan rumah keduanya.

Terbaru Rossa menjadi pilihan promoter bagi menjayakan persembahan Makan Malam Tahun Baru Cina 2011 yang berlangsung di Hotel Shangri-La Kuala Lumpur malam kelmarin.

Dalam pertemuan khas dengannya sempena kunjungannya itu itu, Rossa turut mengumumkan berita gembira buat peminatnya di sini.

Seperti kebanyakan artis dari negara jiran, gandingan lagu bersama artis tempatan bagaikan satu jalinan dalam mengukuhkan lagi jambatan silaturahim sesama dua negara serumpun itu.

Justeru, Rossa yang pernah merakamkan enam album studio, kini mahu bekerjasama dengan penyanyi remaja Malaysia Aizat Amdan untuk mengindahkan sebuah lagu duet mereka.

"Memang saya sedang memikirkan kerjasama ini sudah sekian lama. Sebelum ini ada beberapa kolaborasi saya membabitkan artis Indonesia seperti Kris Dayanti dan artis Malaysia, Datuk Siti Nurhaliza. Namun, belum ada artis lelaki Malaysia.

"Selepas meninjau dan membuat kajian, saya begitu tertarik dengan kemampuan Aizat. Kami sudah pun mengadakan perbincangan ke arah itu. Soal lagu masih dalam peringkat pemilihan dan mungkin lagu bergenre pop. Kalau tiada aral, rakaman lagu ini akan siap penghujung tahun ini," katanya.

Penyanyi genit kelahiran Sumedang, Indonesia ini turut meluahkan rasa kagumnya kepada bakat bekas bintang realiti Akademi Fantasia (AF) itu. Bukan setakat berbakat dalam penulis lagu dan lirik, malah Aizat juga ada vokal yang lunak kata Rossa.

Rossa akui dia makin kerap membuat kunjungan ke Malaysia. Boleh dikatakan hampir dua atau tiga kali dalam sebulan dia datang untuk memenuhi undangan persembahan mahupun urusan perniagaan. Tahun lalu dia pernah menjayakan persembahan mega, Konsert Melodi Cinta Rossa, di Stadium Nasional Bukit Jalil.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2