NUFFNANG ADS

Sunday, February 27, 2011

The Wanted diminati gadis Malaysia

THE WANTED, dari kiri: Siva Kaneswaran, Nathan Sykes, Max George, Jay McGuiness dan Tom Parker.


Download (for preview)

The_Wanted_All_Time_Low.



PENTAS seni hiburan antarabangsa suatu ketika dahulu pernah dimeriahkan dengan kehadiran begitu banyak kumpulan muzik remaja terkenal sekitar akhir tahun 90-an.

Nama-nama seperti Take That, Westlife, N Sync dan Backstreet Boys adalah antara kumpulan yang menjadi kegilaan ramai remaja di seluruh dunia.

Biarpun kini era kegemilangan kumpulan muzik remaja seperti tenggelam, tetapi masih terdapat lagi beberapa buah kumpulan baru yang telah ditubuhkan.

Antaranya adalah The Wanted, sebuah kumpulan yang berasal dari United Kingdom dan kini sedang mengecap populariti di negara tersebut. Ia dianggotai oleh lima orang ahli iaitu Max George, Siva Kaneswaran, Jay McGuiness, Tom Parker dan Nathan Sykes.

Ditubuhkan pada tahun 2009, kelima-lima anak muda ini telah bergabung setelah melalui satu sesi uji bakat yang dijalankan oleh Jayne Collins.

Menariknya tentang kumpulan ini, kesemua ahlinya mempunyai latar belakang tersendiri. Max misalnya adalah bekas pemain bola sepak dan pernah mewakili pasukan Preston North End di England.

Sementara, Siva yang merupakan jejaka kacukan Ireland-Sri Lanka adalah seorang model, Jay pula berbakat dalam bidang tarian sementara Tom adalah pelajar universiti dalam bidang Geografi dan Nathan adalah ahli paling muda iaitu baru berusia 17 tahun dan sering membuat persembahan nyanyian sejak kecil.

Setelah ditubuhkan, kumpulan tersebut terus tidak menoleh ke belakang lagi dengan menghasilkan single pertama mereka yang berjudul All Time Low.

Ternyata lagu yang dihasilkan oleh Steve Mac dan Ed Drewett itu terus mengungguli carta UK Singles pada minggu pertama ia diperdengarkan di corong radio.

Kemudian pada November 2010, mereka telah menghasilkan sebuah album yang mengandungi 13 buah lagu termasuk hit mereka, Heart Vacancy dan Lose My Mind.

Biarpun masih agak baru lagi dalam persada hiburan, tetapi kumpulan itu juga turut meraih beberapa kejayaan. Antaranya, menang untuk kategori Kumpulan Terhangat di 4Music Awards serta tercalon dalam kategori Kumpulan Terbaik di Anugerah Virgin Media Music.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2