NUFFNANG ADS

Tuesday, February 1, 2011

Setelah mengharungi dugaan, Milah tebus kejayaan

KEMUNCULAN album keduanya ini dijangka mampu mengangkat bakat nyanyian Mila ke tahap yang lebih tinggi.



SEPANJANG empat tahun bergelar pengisi di daerah seni, banyak pengalaman waima bercorak hitam atau putih telah dijalani oleh Mila. Dengan fizikal kecil molek, siapa sangka, bekas juara sulung wanita Akademi Fantasia 5 (AF5) itu terus berjalan tanpa henti sambil menjunjung ambisi.

Dengan kesendirian Mila berlayar di lautan hiburan penuh cabaran, rupa-rupanya, dia dalam diam pernah berdepan sedikit kesulitan dalam tempoh itu. Namun, berkat kebijaksanaan diri merencana untuk masa depan, setiap yang singgah di laluan depannya berjaya ditempuhi.

"Saya pernah berdepan sedikit masalah sekitar tahun 2009. Waktu itu, ekonomi agak bermasalah. Ia menyebabkan saya terasa bahangnya tambahan pula tawaran persembahan nyanyian ada yang dibatalkan pada saat akhir hingga kehidupan saya jadi agak mencabar.

"Begitupun, saya mengucap kesyukuran kerana berjaya mengharungi kesukaran ini selepas mengamal sikap menabung. Ini semua atas jasa keluarga yang selalu mengingatkan saya agar menyimpan wang dan tidak boros berbelanja dengan pendapatan diperoleh.

"Sudah menjadi lumrah, kalau dapat duit buat pertunjukan pentas, saya akan bayar segala yang perlu didahulukan. Kemudian, selebihnya barulah saya akan simpan," jelas Mila ketika ditemui pada pelancaran album keduanya yang berjudul Mila Jirin di ibu negara baru-baru ini.

Dalam tempoh empat tahun itu juga, akui penama lengkap Noorsyarmilla Jirin, banyak transisi ketara dapat disaksikan pada diri. Selain perubahan daripada orang biasa yang kini namanya mengharum di laman seni, dia juga mengaku bisnes serba glamor diceburinya banyak memberi pintu rezeki.

"Selepas menyertai dunia nyanyian, ia dilihat pantas mengubah kehidupan saya dan keluarga. Tidak terkecuali, saya mempelajari pelbagai benda dan pengalaman baru termasuk sedar setiap asam garam yang perlu dihadapi berada dalam kelompok ini.

"Industri ini diibaratkan bola. Ada waktu kita berada di atas dan ada masanya di bawah. Lantaran itu, saya kena sentiasa bersiap sedia untuk mempersiapkan diri mengharungi keadaan tertentu," tutur Mila yang bahagia dengan kelancaran kariernya pada tahun 2010.

Berkongsi cerita tentang atmosfera bekas graduan AF semakin ramai lenyap begitu sahaja termasuk juara lain, wanita berusia 24 tahun ini berpendapat, apa jua yang berlaku, ia berbekalkan usaha keras setiap individu. Tiada sesiapa harus dipersalahkan dalam hal ini.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2