NUFFNANG ADS

Sunday, February 13, 2011

Konsert Sheila Majid 25 Years lebih hebat !!

SHEILA bersama barisan tenaga produksi Konsert Sheila Majid 25 Years, Radiance Cellebration Live In Jakarta termasuk suaminya sendiri, Acis (dua dari kanan).




JAKARTA: -- KEKECEWAAN berganti gembira. Duka bertukar suka. Jika sebelum ini konsert solonya yang dijadualkan berlangsung pada 23 September lalu di Jakarta terpaksa di tunda atas alasan keadaan ketegangan politik yang masih belum reda antara Indonesia dan Malaysia, namun konsert itu akhirnya menjadi suatu realiti.

Malah, halangan tersebut sebelum ini langsung tidak mematahkan semangat Datuk Sheila Majid apabila penganjur konsert tersebut, TIS Communication telah mengumumkan lebih awal tarikh muktamad iaitu esok, 15 Februari ini.

Lega dengan keputusan itu, Sheila dan tenaga produksinya mampu tersenyum kembali dan berganding bahu menyempurnakan setiap lagu yang ingin didendangkan kelak.

"Kesempurnaan sebanyak 20 buah lagu yang bakal dipersembahkan telah pun diteliti dengan mendalam sepanjang bermulanya sesi latihan dua minggu lalu.

"Saya mahu konsert ini menjadi hadiah amat bernilai kepada seluruh peminat dan individu yang pernah terlibat dengan kerjaya seni saya," katanya dengan reaksi penuh gembira.

Di sebalik keriangan setelah sekali lagi melakar sejarah penuh makna dalam kerjaya seninya itu, Sheila tidak menafikan begitu teruja dan tidak sabar untuk menggegarkan ruang pelosok JCC.

Ini kerana kelunakan suaranya itu akan bertambah agresif apabila dua pemuzik, Jenny Chin dan Mac Chew yang cukup sinonim dengan kejayaan kerjayanya sebelum ini turut dibawa bersama.

Selain itu, konsert berkenaan turut dijayakan oleh suaminya sendiri iaitu Acis yang menggalas tugas sebagai Pengarah Muzik.

Dengan tawa riang dan usikan Sheila setelah selesai mengadakan latihan di Studio Akarkarya baru-baru ini, jelas terpancar bahawa penghibur itu begitu senang bekerjasama dengan tiga pemuzik profesional tersebut.

"Bayangkan peminat kali ini bukan dihiburkan oleh saya sahaja bahkan mereka dapat menyaksikan kehebatan tiga pemuzik profesional berada di atas satu pentas.

"Inilah saat yang dinanti-nantikan kerana masing-masing begitu bermakna dalam dunia kerjaya seni saya," jelasnya yang berlepas ke Jakarta dua hari lalu.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2