NUFFNANG ADS

Monday, January 31, 2011

The Kerinting Three hangatkan Suria FM

GANDINGAN Zizi, (kiri) Halim, dan Shiera kini dikenali sebagai The Kerinting Three.



SEGMEN pagi Suria FM iaitu Breakfast@Suria yang sebelum ini menggandingkan Halim Othman dan Zizi kini diceriakan lagi dengan seorang lagi penyampai iaitu Sharifah Shahira (Shiera).

Idea menggandingkan tiga penyampai radio pada segmen pagi dianggap suatu trend masa kini dan bukannya meniru stesen-stesen lain.

Ketua Pegawai Penyiaran Suria FM, Yusry Abu Samah berkata pemilihan aktres wanita popular itu untuk mengemudi segmen Breakfast@Suria pada setiap Isnin hingga Jumaat, pukul 5 hingga 10 pagi bermula semalam diharapkan dapat menjadikan stesen radio itu lebih versatil.

“Kami memilih Shiera berdasarkan undian yang dilakukan kepada pendengar. Selain itu kami menetapkan untuk memilih penyampai baru dari latar belakang selebriti setelah meneliti kajian dari semua rangkaian stesen radio yang kebanyakannya memilih golongan selebriti sebagai penyampai.

“Kami juga merasakan idea ini mampu memberikan suasana ceria kepada pendengar dan membantu mengekalkan kesetiaan mereka untuk mendengar segmen seterusnya,” katanya pada sidang akhbar pengumuman Shiera sebagai anggota baru Suria FM di Studio V, One Utama sekali gus membubarkan segmen pagi yang dikemudi dua jejaka yang menggelarkan diri mereka The Kerinting Bro sebelum ini.

Tambahnya, stesen radio dengan tagline, Muzik Terbaik 90-an Dan Terbaru itu menggandingkan tiga penyampai itu untuk seimbangkan dari segi jantina penyampai segmen itu yang sebelum ini kedua-duanya lelaki.

“Jadi, sebab itu kita mencari ‘sekuntum bunga’. Lagipun pendengar kita terdiri daripada lelaki dan wanita.

“Shiera juga dilihat seorang yang versatil dan mempunyai disiplin yang bagus, gelaran (kerinting) itu diteruskan memandangkan rambut ketiga-tiga mereka kerinting,” ujarnya lagi mengenai gandingan Halim, Zizi dan Shiera yang kini dikenali sebagai The Kerinting Three.

Halim dan Zizi dalam pada itu ternyata memberikan reaksi yang positif sekali gus mengalu-alukan kehadiran Shiera untuk bergandingan dengan mereka.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2