NUFFNANG ADS

Monday, January 3, 2011

Ashraf serasi jadi ustaz

ASHRAF (tengah) berganding dengan Eira Syazira (kiri) dan Siti Saleha dalam drama rantaian Ustaz Amirul.


SERING tampil membawakan watak sebagai seorang ustaz atau jejaka alim menerusi drama mahupun filem sulung lakonannya, Aku Masih Dara, lewat kebelakangan ini, Ashraf Muslim mengaku perkara tersebut serasi dengan personaliti dirinya.

Bukan tidak ada tawaran antagonis yang datang kepadanya, namun kata pelakon berusia 29 tahun ini, sahamnya pada mata penerbit dan pengarah buat masa ini memang ke arah watak protagonis. Lantas kesempatan yang diberi, dimanfaat dengan baik oleh jejaka tinggi lampai dengan satu tujuan - menyebar kebaikan melalui lakonan.

"Sebenarnya, jika mahu diikutkan, ini juga (watak ustaz atau lelaki alim) adalah permintaan stesen televisyen, pengarah dan juga penerbit yang merasakan watak tersebut serasi dengan personaliti saya. Sebagai seorang pelakon, saya menghormati permintaan mereka.

"Namun saya akui, pada masa yang sama, saya masih juga menerima tawaran untuk watak yang tidak bersifat sedemikian. Saya sebenarnya tidak ada masalah untuk membawa watak apa pun, asalkan ia memberi impak yang positif kepada penonton," ujar Ashraf yang ditemui pada majlis ramah mesra bersama pelakon drama Ustaz Amirul di Restoran Bambu Istana baru-baru ini.

Sekadar mengingatkan juga, anak kelahiran Melaka ini memberitahu sebelum sinonim dengan watak alim, dia sendiri pernah melakonkan watak mak nyah bernama Adik Cu dalam teater Patung Kertas. Watak itu katanya adalah watak yang agak mencabar buat dirinya kerana impak baik yang disampaikan pada pengakhiran cerita,

Katanya: "Sebab itu saya katakan, saya sedia berlakon watak yang akan meninggalkan impak positif, tetapi jika pada penghujung cerita watak tersebut tidak akan membawa impak positif, agak sukar buat saya menerimanya."

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2