NUFFNANG ADS

Thursday, January 20, 2011

Kabarnya..AF sepatutnya sampai musim ke-10?



BEBERAPA hari lalu, Astro mengumumkan rancangan realiti popular mereka, Akademi Fantasia (AF) musim kesembilan yang bakal muncul di kaca televisyen sekitar April nanti ialah AF yang terakhir. Selepas hampir sedekad, program yang melahirkan ramai artis, popular atau sebaliknya itu, akan melabuhkan juga tirainya.

Begitupun, Cik Normah terdengar cakap-cakap daripada mereka yang pernah mempunyai kaitan agak rapat dengan rancangan berkenaan, stesen penyiaran itu kononnya sudah menandatangani kontrak dengan pemilik asal program itu untuk tempoh 10 tahun. Jadi, kenapa pula tiba-tiba ia dihentikan setakat musim kesembilan?

Saat itu, Cik Normah dan beberapa rakan lain pun terfikir benda yang sama. Apakah ia strategi Astro untuk menimbulkan minat yang lebih tinggi di kalangan peminat terhadap program terbabit, apabila mereka dimaklumkan AF9 ialah program realiti itu yang terakhir. Mungkin peminat akan berpusu-pusu menunggu depan televisyen apabila ia disiarkan nanti, mengenangkan rancangan itu tidak lagi akan mereka nikmati selepas ini.

Bukankah AF itu penuh dengan kejutan? Jadi, tidak mustahil juga kalau tiba-tiba sebaik saja AF9 berakhir, ada pula pengumuman mengatakan musim seterusnya akan diadakan juga demi memenuhi permintaan.

Kalau betullah Astro sudah membayar harga untuk 10 musim, ada benarnya juga pertanyaan rakan tadi, kenapa pula hendak membazirkan wang yang dibelanjakan itu dengan hanya menganjurkannya sembilan musim? Takkan hendak dibiarkan semusim lagi itu berlalu bagai debu begitu saja?

Entahlah, Cik Normah tak berani hendak keluarkan teori mahupun hukuman apa-apa berhubung soal AF ini. Sebabnya, minat Cik Normah untuk menonton program itu pun sudah tak berapa banyak yang tinggal lagi. Mungkin faktor usia Cik Normah yang kian meningkat, membuatkan tarikan untuk mengikuti program yang kebanyakannya disertai bakat muda itu berkurang.

Lainlah kalau bakat yang diserlahkan menerusi AF boleh menimbulkan fenomena hebat dalam industri seni hiburan tempatan dan antarabangsa. Paling tidak, macam Carrie Underwood atau Adam Lambert? Ketika itu, mungkin Cik Normahlah orang yang paling awal duduk depan TV, mengikuti setiap episod siarannya.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2