NUFFNANG ADS

Wednesday, January 19, 2011

Azam anak arwah Asri Rabbani

Rabbani Nadamurni


RAWANG: “Saya berazam untuk mengikut jejak langkah arwah ayah untuk menjadi seorang pendidik agama dan penghibur yang berkonsepkan nasyid satu masa nanti,” kata anak kepada vokalis kumpulan Rabbani, Allahyarham Mohd Asri Ibrahim.

Muhammad Ilham Fikri Mohd Asri, 12, berkata bagi mencapai impian dan cita-cita itu, kesungguhan dalam pelajaran perlu dilakukannya dengan penyusunan jadual waktu yang tepat bagi mengawal setiap aktiviti harian.

Menurutnya, harapan disandarkan ibu tercinta untuk melihat kejayaannya pada masa depan dijadikan sebagai azimat untuk bersungguh-sungguh dalam pelajaran dan setiap bidang diceburi.

“Bagi mengasah bakat dan kebolehan, saya kerap menyertai pertandingan nasyid dianjurkan di sekolah,” katanya ketika ditemui pada Majlis Penyampaian Pembiayaan Program Akademik daripada Pertubuhan Amal Seri Sinar (Pass), di Sekolah Kebangsaan Taman Bunga Raya (1), Bukit Beruntung, semalam.

Katanya, sumbangan diterima itu akan diserahkan kepada ibunya untuk digunakan membeli barang keperluan dan membantu sedikit sebanyak perbelanjaan harian adik-beradiknya yang semuanya masih bersekolah.

Sementara itu, seorang lagi penerima sumbangan, Nurul Farzana Azmi, 12, berkata kesyukuran dipanjatkan ke hadrat Ilahi atas sumbangan bantuan yang diterimanya itu.

“Sumbangan wang tersebut dapat saya gunakan untuk membeli barangan keperluan seperti buku latihan sebagai persediaan menghadapi peperiksaan Ujian Penilaian Sekolah Rendah (UPSR) penghujung tahun ini,” katanya.

Nurul Farzana berkata, sumbangan yang diperoleh itu nyata dapat membantu kos perbelanjaan keluarganya terutama menjelang awal tahun.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2