NUFFNANG ADS

Wednesday, March 14, 2012

Ogy batal niat saman Johan Raja Lawak



Pelakon dan pengacara versatil, Fauziah Datuk Ahmad Daud atau Kak Ogy, 50, nekad menyaman malu Johan Raja Lawak, 28,.

Ia ekoran Ogy berasa kecil hati dan terhina disebabkan mulut celupar pelawak itu yang mempersendakan Allahyarham dan Allahyarhamah ibu dan bapanya iaitu Datuk Ahmad Daud dan Datin Saadiah.

Kejadian itu berlaku ketika mereka berdua digandingkan bersama mengacarakan Festival Filem Malaysia ke-24 (FFM24) yang berlangsung pada 19 November 2011 di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC).

Begitupun, Ogy yang ditemui pada majlis memperkenalkan protege program Mentor musim keenam yang berlangsung di Hard Rock Cafe, Kuala Lumpur,  meluahkan hasrat untuk membatalkan sahaja niat menyaman Johan selepas berasa sejuk hati pula.


"  Saya memang marah dan terkilan dengan sikap dia ketika itu. Tetapi, sebagai profesional, saya meneruskan juga mengendalikan anugerah secara langsung itu kerana saya berpegang pada prinsip untuk tidak mencacatkan majlis orang yang sudah meletakkan harapan yang tinggi untuk kita mengendalikan majlis tersebut dengan baik.

Selain menghina kedua arwah ibu bapa saya dia juga menghina nabi junjungan kita iaitu Nabi Muhammad s.a.w. Saya boleh bersabar lagi dan menegurnya selepas majlis itu tamat sebagai seorang kakak dan artis senior tetapi dia boleh gelakkan saya dengan teguran tersebut. Disebabkan itu saya sangat marah dan terus mengambil tindakan untuk menyamannya.

1 comment:

cinta siswi said...

adesss.. saman menyaman nie dah macam asam garam dlm hidup da skrg nie.. :)

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2