NUFFNANG ADS

Thursday, December 23, 2010

2 Tahun berkahwin Mawi Tanpa Zuriat mereka



TANGGAL 20 Disember lalu genap usia perkahwinan Asmawi Ani atau Mawi dan isterinya, Nora'asikin Rahmat atau Ekin dua tahun.

Namun, gosip liar yang mengguris hati nyata tidak pernah lekang menghinggapi pasangan bahagia ini. Ternyata mulut orang sememangnya tak boleh ditutup.

Apapun, lali dengan segala tohmahan dan gosip yang cuba merosakkan keharmonian rumah tangga mereka itu, Mawi mahupun Ekin kini lebih selesa berdiam diri.

Menurut Ekin, 30, yang penting mereka memang bahagia dan sangat mengimpikan kehadiran cahaya mata. Ujarnya, setiap pasangan berkahwin pasti inginkan zuriat. Bagaimanapun, barangkali sekarang belum ada rezeki untuk mereka berdua.

"Saya tidak sedih, sebaliknya yakin semua ini ketentuan Ilahi. Apapun, saya sangat bersyukur rumah tangga yang dibina bersama Mawi masih bertahan.

"Saya hanya mengharapkan perkahwinan kami mampu berkekalan hingga ke akhir hayat.

"Sekarang ini, kehidupan kami pun berjalan dengan baik dan lancar. Cuma, masih belum mempunyai cahaya mata dan kami sesekali tidak pernah merancang.

"Kami berserah dan dalam pada itu saya tetap berusaha menjalani rawatan tradisional.

"Antara kaedah dilakukan ialah perubatan alternatif dan berurut. Mana tahu ia akan membuahkan hasil kerana dapat seorang anak pun jadilah. Asalkan ada tanda pengikat kasih kami. Malah, saya sentiasa berdoa supaya kami diberi peluang itu.

"Siapa yang tidak impikan peluang untuk bergelar ibu dan bapa. Begitu juga dengan saya dan Mawi.

"Oleh itu, kami meletakkan tempoh masa enam tahun untuk dapat anak, kalau masih tak berhasil juga mungkin ambil anak angkat dulu," katanya.

Menyentuh soal sambutan ulang tahun mereka, Ekin berkata, dia dan Mawi meraikannya dengan majlis makan malam.

Turut disertai kembarnya, Aein bersama suami, mereka menghabiskan masa bersiar-siar di pusat beli-belah Pavillion di ibu kota.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2