NUFFNANG ADS

Sunday, December 12, 2010

Tiga tahun tangguh terima lamaran



Tiga tahun menyemai cinta, Rabecca Nur Al-Islam kini sudah benar-benar bersedia menamatkan zaman solonya bersama jejaka pilihan, Nor Azam Datuk Sulaiman,42, seorang duda anak dua.

Tarikh yang dipilih Rabecca ialah pada 14 Januari tahun depan yang juga merupakan tarikh yang agak istimewa kepada kedua-dua bakal mempelai ini.

"Saya membuat pengumuman ini kerana saya sudah benar-benar bersedia untuk memikul tanggungjawab sebagai seorang isteri kepada dia," ujar Rabecca semasa mengadakan jamuan minum petang bersama media di Butik Harrods, Kuala Lumpur City Centre (KLCC), Jumaat lepas.

Menyukai dan menyayangi kanak-kanak dan ingin hidup berkeluarga merupakan faktor lamaran bakal suaminya itu diterima selepas sekian lama.

"Saya terima lamaran dia antaranya kerana sikapnya yang sukakan kanak-kanak. Pada awal perkenalan, dia sudah melamar saya untuk berkahwin, namun ketika itu saya masih baru dalam karier dan juga masih terlalu muda.

"Saya minta tangguh dua tahun dan selepas itu ditambah lagi setahun. Jadi, selepas tahun ketiga, kami berbincang semula dan saya akhirnya bersetuju untuk menerima lamarannya," tutur aktres berusia 24 tahun itu yang kelihatan berseri dalam baju kurung kuning terang pada petang itu.

Tambahnya, tempoh penangguhan tu dimanfaatkan dengan mengenali antara satu sama lain dengan lebih rapat dan setelah itu, timbul rasa bersedia untuk bergelar isteri setelah berumur 24 tahun.

Jika dihitung, jurang umur antara Rabecca dan bakal suaminya Azam, sebanyak 18 tahun. Tidak peduli dengan jurang umur tersebut, Rabecca menjawab persoalan itu dengan senyuman.

Saya rasa dia adalah calon terbaik bagi saya. Alhamdulillah, saya bersyukur dipertemukan jodoh bersamanya. Karakternya yang penyayang dan suka ambil berat terhadap anak-anak dan juga saya membuatkan saya terpesona dengan dirinya.

"Apa ada dengan umur, asalkan dia terima saya seadanya dan saya pun begitu jua," bicaranya.

Tidak kisah bergelar ibu kepada tiga anak kelak pada usia muda, anak ketujuh dari lapan beradik itu menyatakan betapa dia gembira dan bersyukur kerana sememangnya keinginan menjadi ibu sudah lama dinantikan.

Tambahan pula, sebelum ini Rabecca sudah mempunyai anak angkat yang telah berumur 3 tahun iaitu Nor Adam Daniel.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2