NUFFNANG ADS

Saturday, December 25, 2010

ABPBH hiburan terbaik

PELAKON Wanita Terbaik Filem, Sharifah Amani dari filem Mualaf (kiri) dan Pelakon Lelaki Terbaik Filem, Anugerah Skrin, Bront Palare (kanan), dari filem Belukar, di Anugerah Skrin 2010 di PWTC, malam tadi.


KUALA LUMPUR: Anugerah Bintang Popular Berita Harian (ABPBH) mengungguli kategori Rancangan Hiburan Terbaik pada Anugerah Skrin 2010 (ASK 2010) yang berlangsung di Dewan Merdeka, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), di sini malam tadi.

Ia kemenangan kedua ABPBH selepas kali pertama dinobatkan juara kategori sama pada ASK 2006. ABPBH program berprestij anjuran Berita Harian yang mula diadakan pada 1987. Edisi 2009 disiarkan secara langsung oleh TV3, April lalu menewaskan empat program hiburan hebat lain yang dicalonkan kali ini.
Sementara itu, drama Antara Garisan arahan Shahrulezad Mohameddin mengungguli kategori Drama Terbaik, manakala filem Muallaf diumumkan Filem Terbaik pada malam Anugerah Skrin 2010 (ASK 2010) yang berlangsung di Dewan Merdeka, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), di sini malam tadi.

Drama terbitan Radius One Sdn Bhd itu yang disiarkan di Astro Ria (saluran 104) mengetepikan 16 drama (telefilem) lain yang berentap, selain 12 drama rantaian dan lima drama komedi yang dicalonkan tahun ini. Sebanyak 24 kategori dipertandingkan pada ASK 2010 membabitkan pelbagai karya drama, filem serta karyawan muka baru dan lama.

Fauzi Nawawi menang anugerah Pelakon Lelaki Terbaik Drama, Noorkhiriah (Pelakon Wanita Terbaik Wanita), Isma Yusoof (Pelakon Pembantu Lelaki Terbaik Drama), Fadilah Mansor (Pelakon Pembantu Wanita Terbaik Drama), Antara Garisan (Anugerah Lakon TV Terbaik) dan Datang Bulan (Videografi Terbaik).

Sementara itu, filem Muallaf diangkat Filem Terbaik menewaskan 24 calon lain dengan Pengarahnya, Allahyarham Yasmin Ahmad dinobatkan Pengarah Terbaik Filem, manakala kategori Pelakon Wanita Terbaik Filem diraih menerusi lakonan hebat, Sharifah Amani.
Aksi hebat Bront Palarae dalam filem Belukar sekali lagi menghadiahkan gelaran buatnya. Pelakon berdarah campuran Melayu-Siam-Pakistan-Cina itu dinobatkan Pelakon Lelaki Terbaik Filem selepas sebelum ini meraih gelaran Pelakon Lelaki Terbaik Festival Filem Malaysia Ke-23, Oktober lalu.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2